Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmen kimliği araştırmalarında yeni bir kavram: öğretmen etkenliği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdem, Cahit
dc.date.accessioned 2020-08-06T08:24:11Z
dc.date.available 2020-08-06T08:24:11Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/714
dc.description.abstract Öğretmen kimliğinin bir ögesi olarak değerlendirilen öğretmen etkenliği son yıllarda üzerinde durulan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bununla birlikte, Türkiye‟de bu kavram üzerine yapılmış akademik araştırmalar son derece sınırlıdır. Öyle ki kavramın Türkçesi konusunda dahi henüz bir fikir birliği bulunmamaktadır. Kavramın isimlendirilmesinde öğretmen etkenliği ifadesinin tercih edildiği bu çalışma kapsamında, kavramın Türkçe‟deki karşılığı, öğretmen kimliği ile ilişkisi, kavramın ortaya çıkışı ve tanımlanması, kuramsal alt yapısı, etken öğretmenlerin özellikleri, eğitimsel değişiklikler ve mesleki gelişim gibi ilgili çalışma alanları ve Türkiye‟de bu konuda yapılan araştırmalar kapsamlı bir alan yazın incelemesine dayalı olarak açıklanmıştır. Ayrıca çalışmanın sonuç bölümünde, öğretmenlerin çalıştıkları bağlamların düzenlenmesi, hizmet içi eğitim ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi kapsamlarında etkenliğin nasıl geliştirilebileceği de tartışılmıştır. Bu çalışma ile öğretmen etkenliği hakkında kapsamlı bir kaynak oluşturarak Türkiye‟de yapılacak çalışmalara katkı sunmak hedeflenmektedir. tr
dc.description.abstract Teacher agency, considered as an element of teacher identity, has become a concept upon which studies have elaborated recently. However, academic research studies on this concept carried out in Turkey is highly limited. Indeed, there is not a consensus even on the Turkish equivalent of the concept. In this study, in which „öğretmen etkenliği‟ is adopted, the issues of Turkish meaning of teacher agency, its relation with teacher identity, emergence of the concept and its definitions, its theoretical foundations, characteristics of agentic teachers, related areas of research such as educational changes and professional development, and research studies on teacher agency carried out in Turkey are elaborated on based on an extensive literature review. In addition, in the conclusion, how teacher agency can be developed is discussed in the contexts of arrangement of teachers‟ work contexts, in service training and pre-service teacher education. With this study, it is aimed to offer a comprehensive source about teacher agency in Turkish to form a basis for future studies to be carried out in Turkey. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğretmen failliği tr
dc.subject Öğretmen etkinliği tr
dc.subject Mesleki gelişim tr
dc.subject Etken öğretmen tr
dc.subject Eğitim programı tr
dc.subject Teacher agency tr
dc.subject Curriculum tr
dc.subject Professional development tr
dc.subject Agentic teacher tr
dc.title Öğretmen kimliği araştırmalarında yeni bir kavram: öğretmen etkenliği tr
dc.title.alternative A new concept in teacher ıdentity research: teacher agency tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 57288 tr
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 55 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 32 tr
dc.identifier.volume 10 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster