Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Müşterilerin Unesco’nun Gastronomi Şehirleri’nde Bulunan Asırlık Aile Lokantalarındaki Gastronomi Mirası Algılamaları: Karşılaştırmalı Bir Analiz.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demir, Yeliz
dc.date.accessioned 2025-07-07T11:51:46Z
dc.date.available 2025-07-07T11:51:46Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6389
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, UNESCO’nun Yaratıcı Şehirler Ağı’na gastronomi alanından giren şehirlerdeki asırlık aile lokantalarına ilişkin müşterilerin gastronomi mirası algılamalarını incelemektir. Yapılan literatür taraması sonrasında Gaziantep’te İmam Çağdaş ve Afyonkarahisar’da Aşçı Bacaksız lokantalarının asırlık aile lokantası statüsünde olduğu tespit edilmiştir. Bu lokantaların Google Haritalar uygulamasındaki müşteri yorumları veri olarak kaydedilerek içerik analizi ile incelenmiştir. Yapılan analiz sonrasında müşterilerin gastronomi mirası algılamalarında iki lokantada da işletme konseptinin ve miras yemeklerin öne çıktığı tespit edilmiştir. Müşteriler, işletme konsepti bağlamında Afyonkarahisar’daki asırlık aile lokantasını “Şehirle bütünleşmiş işletme”, “Tarihi lokanta” ve “Aile lokantası” olarak nitelerken müşterilerin önemli bir kısmı Gaziantep’teki asırlık aile lokantasını “Şehirle bütünleşmiş işletme” olarak nitelendirmektedir. tr
dc.description.abstract This research aims to examine the gastronomy heritage perceptions of customers regarding century-old family restaurants in cities included in UNESCO’s Creative Cities Network in gastronomy. After the literature review, it was determined that İmam Çağdaş in Gaziantep and Aşçı Bacaksız in Afyonkarahisar have the status of century-old family restaurants. The customer comments of these restaurants in the Google Maps application were recorded as data and examined with content analysis. After the study, it was determined that the business concept and heritage dishes were prominent in the customers’ perceptions of gastronomy heritage in both restaurants. While customers describe the century-old family restaurant in Afyonkarahisar as “a business integrated with the city”, “historical restaurant”, and “family restaurant” in terms of the business concept, a significant portion of the customers describe the century-old family restaurant in Gaziantep as “a business integrated with the city”. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.title Müşterilerin Unesco’nun Gastronomi Şehirleri’nde Bulunan Asırlık Aile Lokantalarındaki Gastronomi Mirası Algılamaları: Karşılaştırmalı Bir Analiz. tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Turizm Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 804 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 772 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster