Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

The Mediating Role of Environmental Consciousness in the Effect of Green Product Awareness on consumer Purchase Intention

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çelik, Çetin
dc.contributor.author Durmaz, Yakup
dc.date.accessioned 2025-07-07T11:51:16Z
dc.date.available 2025-07-07T11:51:16Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6374
dc.description.abstract This study aims to determine the mediating role of environmental awareness in the effect of green product awareness on consumers' purchasing tendencies. The study data was obtained through an online survey and convenience sampling methods. The data obtained in the research were analyzed with the help of SPSS and AMOS data analysis programs. There are many studies in the literature on environmental awareness, green products, and consumers' purchasing behaviors. However, no study has been found that has examined all three variables together regarding the mediating role of environmental awareness in the effect of green product awareness on consumers' purchasing tendencies. This situation constitutes the originality of this study. The research found that green products and environmental awareness significantly affect consumers' purchasing tendencies. There was found a significant and positive relationship between green product awareness and environmental awareness. And it was also found that the environmental awareness had a mediating role in this relationship. tr
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı yeşil ürün farkındalığının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etkisinde çevre bilincinin aracılık rolünü ortaya çıkarmaktır. Araştırma kapsamında bir soru formu oluşturulmuş ve bu soru formu çevrimiçi olarak uygulamıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS ve AMOS veri analiz programları yardımıyla analiz edilmiştir. Literatürde çevre bilinci, yeşil ürün ve tüketicilerin satın alma davranışları üzerine birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak yeşil ürün farkındalığının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etkisinde çevre bilincinin aracılık rolü ile ilgili her üç değişkeni bir arada inceleyen herhangi bir çalışmaya rastlanılamamıştır. Bu durum yapılan bu araştırmanın özgünlüğünü ortaya koymaktadır. Araştırma kapsamında yeşil ürün farkındalığının ve çevre bilincinin tüketicilerin satın alma eğilimleri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu; yeşil ürün farkındalığı ve çevre bilinci arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu; yeşil ürün farkındalığının tüketicilerin satın alma eğilimlerine etkisinde çevre bilincinin aracı bir rol üstlendiği bulgulanmıştır. tr
dc.language.iso en tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.title The Mediating Role of Environmental Consciousness in the Effect of Green Product Awareness on consumer Purchase Intention tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tr
dc.contributor.department Kilis 7 Aralık Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü tr
dc.identifier.endpage 406 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 382 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster