dc.contributor.author |
Şakiroğlu, Yunus |
|
dc.contributor.author |
Aslan, Ramazan |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-07T11:49:46Z |
|
dc.date.available |
2025-07-07T11:49:46Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6357 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, çocuk edebiyatı ürünlerindeki çatışma türleri, alt çatışma
birimleri, kahramanın konumu ve çatışma çözüm yöntemlerinin tespit
edilmesi ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın çalışma materyali olarak “Küçük Kara Balık” ve “Martı
Jonathan Livingston” adlı kitaplar amaçlı örnekleme yöntemi ile
belirlenmiştir. Nitel araştırma deseninde gerçekleştirilen çalışmada
doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler,
betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada incelen iki kitap,
çatışma türleri açısından karşılaştırıldığında “Küçük Kara Balık” adlı
eserde, kişileri arası çatışmanın en çok başvurulan çatışma yöntemi
olduğu görülmüştür. Kişiler arası çatışmada en çok kullanılan alt çatışma
biriminin “kötü kişi veya kişiler ile çatışma” olduğu tespit edilmiştir.
“Martı Jonathan Livingston” adlı eserde ise en çok kullanılan çatışma türü
kişinin kendiyle olan çatışmasıdır. Bu çatışma türünde “bir hayali/isteği
gerçekleştirme çabası” alt çatışma birimine en çok yer verildiği tespit
edilmiştir. Kahramanların çatışmanın çözümünde ağırlıklı olarak etkin rol
aldığı görülmüştür. Çalışma sonunda elde edilen veriler kapsamında bazı
öneriler sunulmuştur. |
tr |
dc.description.abstract |
In this research, it is aimed to identify and comparatively examine the
types of conflict, sub-conflict units, the position of the hero and conflict
resolution methods in children's literature products. The books named
"Little Black Fish" and "Jonathan Livingston Seagull" were determined as
the study materials of the research by purposeful sampling method. The
document analysis method was used in the study carried out with a
qualitative research design. The data obtained in the study was analyzed
with the descriptive analysis method. When the two books examined in
the research were compared in terms of conflict types, it was seen that
interpersonal conflict was the most frequently used conflict method in the
work called "Little Black Fish". It has been determined that the most
commonly used sub-conflict unit in interpersonal conflict is "conflict with
bad person or people". In the work titled "Jonathan Livingston Seagull",
the most used type of conflict is the conflict with oneself. It has been
determined that in this type of conflict, the sub-conflict unit "attempt to
realize a dream/desire" is given the most space. It has been observed that
heroes mainly take an active role in resolving the conflict. Some
suggestions were presented within the scope of the data obtained at the
end of the study. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.title |
Çocuk Edebiyatındaki Özgür Ruhlu Kahramanların Yaşadıkları Çatışmalar Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Muş Alparslan Üniversitesi |
tr |
dc.contributor.department |
MEB |
tr |
dc.identifier.endpage |
228 |
tr |
dc.identifier.issue |
49 |
tr |
dc.identifier.startpage |
204 |
tr |
dc.identifier.volume |
18 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |