Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin Tekstil Sürdürülebilirliği Konusundaki Bireysel Tutumlarının Değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gencal Öztürk, Rukiye Zeynep
dc.contributor.author Sünter Eroğlu, Nilşen
dc.date.accessioned 2025-05-20T05:58:08Z
dc.date.available 2025-05-20T05:58:08Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6278
dc.description.abstract Bu çalışma, lise düzeyinde görev yapan öğretmenlerin tekstil sektöründeki sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularındaki bireysel tutumlarını inceleyerek, bu tutumların öğrencilere yansıma biçimlerini ve farkındalık oluşturma potansiyelini değerlendirmektedir. Moda endüstrisinin çevresel etkilerinin artması ve hızlı tüketim alışkanlıklarının doğa üzerindeki baskısı karşısında, eğitimcilerin sürdürülebilir yaşam tarzlarını benimseyip öğrencilere örnek olma rolleri kritik önem taşımaktadır. Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin sürdürülebilirlik konusundaki bireysel tutumlarının, okul ortamındaki davranışlarına yansıyarak öğrenciler üzerinde farkındalık yaratma potansiyelini değerlendirmektir. Öğretmenlerin kişisel yaşantılarında benimsedikleri sürdürülebilir uygulamaların, öğrencilere aktardıkları değerler üzerinde belirleyici olabileceği öngörülmektedir. Araştırmada, Bilfen Okulları'nda görev yapan toplam 378 lise öğretmeni örneklem olarak seçilmiştir. Veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmış; elde edilen veriler, SPSS 26 paket programı ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çoğunluğunun sürdürülebilir tekstil ürünlerine olumlu yaklaştığını, fiyatlandırma stratejilerinin gözden geçirilmesi ve sürdürülebilir tekstil ürünlerinin erişilebilirliğinin artırılması gerektiğini göstermiştir. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sürdürebilirlik tr
dc.subject Tekstil tr
dc.subject Eğitim tr
dc.subject Moda tr
dc.title Öğretmenlerin Tekstil Sürdürülebilirliği Konusundaki Bireysel Tutumlarının Değerlendirilmesi tr
dc.type Article tr
dc.identifier.endpage 170 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 135 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster