dc.description.abstract |
Bu çalışma, lise düzeyinde görev yapan öğretmenlerin tekstil
sektöründeki sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularındaki bireysel
tutumlarını inceleyerek, bu tutumların öğrencilere yansıma biçimlerini ve
farkındalık oluşturma potansiyelini değerlendirmektedir. Moda
endüstrisinin çevresel etkilerinin artması ve hızlı tüketim alışkanlıklarının
doğa üzerindeki baskısı karşısında, eğitimcilerin sürdürülebilir yaşam
tarzlarını benimseyip öğrencilere örnek olma rolleri kritik önem
taşımaktadır. Araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin sürdürülebilirlik
konusundaki bireysel tutumlarının, okul ortamındaki davranışlarına
yansıyarak öğrenciler üzerinde farkındalık yaratma potansiyelini
değerlendirmektir. Öğretmenlerin kişisel yaşantılarında benimsedikleri
sürdürülebilir uygulamaların, öğrencilere aktardıkları değerler üzerinde
belirleyici olabileceği öngörülmektedir. Araştırmada, Bilfen Okulları'nda
görev yapan toplam 378 lise öğretmeni örneklem olarak seçilmiştir. Veri
toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmış; elde edilen veriler, SPSS
26 paket programı ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çoğunluğunun sürdürülebilir tekstil ürünlerine
olumlu yaklaştığını, fiyatlandırma stratejilerinin gözden geçirilmesi ve
sürdürülebilir tekstil ürünlerinin erişilebilirliğinin artırılması gerektiğini
göstermiştir. |
tr |