Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Eğitim Yolculuğu: Deprem Sonrası Birinci Sınıf Öğrencileri İçin Geçici Okul Değişiminin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Emine
dc.contributor.author Ünişen, Ali
dc.date.accessioned 2025-05-20T05:58:06Z
dc.date.available 2025-05-20T05:58:06Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6277
dc.description.abstract Deprem insan yaşamını farklı açılardan olumsuz etkilemektedir. Depremlerin sıklıkla gözden kaçırılan bir yönü, eğitim üzerindeki derin etkileridir. Bu araştırma, Adıyaman ilinde ikamet eden fakat 6 Şubat Kahramanmaraş depremi nedeniyle göç etmek zorunda kalan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin göç, yeni okula uyum sağlama ve eski okula geri dönüş sürecinde yaşadıklarını onların gözüyle incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitimöğretim yılında Adıyaman il merkezinde bir ilkokulda öğrenim gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış olup veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Bulgular; öğrencilerin depremi yaşadıkları ilde öncelikle barınma, beslenme, hijyen gibi temel yaşamsal ihtiyaçlara ulaşmakta bile zorlandıklarını göstermektedir. Araştırma sonuçları öğrencilerin deprem sonrasında korku, çaresizlik ve endişe gibi olumsuz durumlar yaşadıklarını, eski okullarına özlem duyarak yeni okullarına uyum sağlamaya çalıştıklarını göstermektedir. Çalışma depremzede çocukların eğitim yolculuklarının psikolojik ve pedagojik açıdan onları nasıl etkilediğine odaklanmış ve bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Deprem ve eğitim tr
dc.subject Öğrenme kayıpları tr
dc.subject Deprem ve çocuklar tr
dc.subject Eğitime erişim tr
dc.title Eğitim Yolculuğu: Deprem Sonrası Birinci Sınıf Öğrencileri İçin Geçici Okul Değişiminin İncelenmesi tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 63 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 29 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster