Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Çok Seslendirilmiş Türk Müziği ve Klasik Batı Müziği Eser, Etüt ve Dizilerine Dayalı Çalışmaların Orkestra Ders Tutumuna Etkisi.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Danacı, Enes Furkan
dc.contributor.author Çiftçi, Ersan
dc.date.accessioned 2025-05-20T05:57:59Z
dc.date.available 2025-05-20T05:57:59Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6273
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; Çok Seslendirilmiş Türk Müziği (ÇSTM) ve Klasik Batı Müziği (KBM) eserleri, etütleri ve dizilerine yönelik oluşturulan eğitim programının orkestra dersine yönelik tutum üzerinde ne düzeyde etkiye sahip olduğunu tespit etmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısımda yarı deneysel araştırma modellerinden ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısımda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi müzik öğretmenliği programında öğrenim gören 20 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan verilerin analizinde eşleştirilmiş örneklem t-testi yapılmıştır. Ayrıca nitel kısımda elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Çok Seslendirilmiş Türk müziğine yönelik oluşturulan eğitim programının öğrencilerin orkestra dersine yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği belirlenmiştir. Araştırmanın nitel analizleri sonucunda öğrenciler, orkestra dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştirdiğini ifade etmişlerdir. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Müzik Eğitimi tr
dc.subject Orkestra tr
dc.subject Oda Müziği tr
dc.subject Çok Seslilik tr
dc.subject Çok Sesli Türk Müziği tr
dc.title Çok Seslendirilmiş Türk Müziği ve Klasik Batı Müziği Eser, Etüt ve Dizilerine Dayalı Çalışmaların Orkestra Ders Tutumuna Etkisi. tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 98 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 64 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster