Abstract:
Bu araştırmanın amacı; Çok Seslendirilmiş Türk Müziği (ÇSTM) ve Klasik
Batı Müziği (KBM) eserleri, etütleri ve dizilerine yönelik oluşturulan eğitim
programının orkestra dersine yönelik tutum üzerinde ne düzeyde etkiye
sahip olduğunu tespit etmektir. Araştırmada karma yöntem
araştırmalarından açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel
kısımda yarı deneysel araştırma modellerinden ön test-son test deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısımda ise durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi müzik öğretmenliği programında öğrenim gören 20 katılımcı oluşturmaktadır.
Araştırmada toplanan verilerin analizinde eşleştirilmiş örneklem t-testi
yapılmıştır. Ayrıca nitel kısımda elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Çok Seslendirilmiş Türk müziğine
yönelik oluşturulan eğitim programının öğrencilerin orkestra dersine
yönelik tutumlarını istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği
belirlenmiştir. Araştırmanın nitel analizleri sonucunda öğrenciler, orkestra
dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştirdiğini ifade etmişlerdir.