| dc.contributor.author | Karagöl, Efecan | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-20T05:57:57Z | |
| dc.date.available | 2025-05-20T05:57:57Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6272 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışma Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (TYMM-2024) alan becerilerine ilişkin öğrenme çıktılarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi bağlamında incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak tasarlanmış ve doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. TYMM-2024’te yer alan dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine yönelik toplam 106 öğrenme çıktısı incelenmiştir. Analiz sonuçları programın özellikle “analiz etme” ve “değerlendirme” düzeylerinde yoğunlaştığını ve üst düzey bilişsel becerilerin geliştirilmesine öncelik verdiğini göstermiştir. TYMM-2024, öğrencilerin üst düzey bilişsel süreçleri etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırmada TYMM-2024, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile karşılaştırılmıştır. Buna göre TYMM- 2024’ün daha dengeli bir taksonomik dağılım sunduğunu ve üst düzey öğrenme becerilerine daha fazla vurgu yaptığı belirlenmiştir. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Yenilenmiş Bloom Taksonomisi | tr |
| dc.subject | 2024 Türkçe Dersi Öğretim Programı | tr |
| dc.subject | Alan becerileri | tr |
| dc.subject | Öğrenme çıktısı | tr |
| dc.title | Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024): Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bağlamında Alan Becerilerine Eleştirel Bakış. | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.department | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | tr |
| dc.identifier.endpage | 28 | tr |
| dc.identifier.issue | 49 | tr |
| dc.identifier.startpage | 1 | tr |
| dc.identifier.volume | 18 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |