Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024): Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bağlamında Alan Becerilerine Eleştirel Bakış.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karagöl, Efecan
dc.date.accessioned 2025-05-20T05:57:57Z
dc.date.available 2025-05-20T05:57:57Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6272
dc.description.abstract Bu çalışma Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın (TYMM-2024) alan becerilerine ilişkin öğrenme çıktılarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi bağlamında incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak tasarlanmış ve doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. TYMM-2024’te yer alan dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine yönelik toplam 106 öğrenme çıktısı incelenmiştir. Analiz sonuçları programın özellikle “analiz etme” ve “değerlendirme” düzeylerinde yoğunlaştığını ve üst düzey bilişsel becerilerin geliştirilmesine öncelik verdiğini göstermiştir. TYMM-2024, öğrencilerin üst düzey bilişsel süreçleri etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırmada TYMM-2024, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı ile karşılaştırılmıştır. Buna göre TYMM- 2024’ün daha dengeli bir taksonomik dağılım sunduğunu ve üst düzey öğrenme becerilerine daha fazla vurgu yaptığı belirlenmiştir. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yenilenmiş Bloom Taksonomisi tr
dc.subject 2024 Türkçe Dersi Öğretim Programı tr
dc.subject Alan becerileri tr
dc.subject Öğrenme çıktısı tr
dc.title Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024): Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bağlamında Alan Becerilerine Eleştirel Bakış. tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi tr
dc.identifier.endpage 28 tr
dc.identifier.issue 49 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 18 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster