dc.contributor.author |
Karagöl, Efecan |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-20T05:57:57Z |
|
dc.date.available |
2025-05-20T05:57:57Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6272 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim
Programı’nın (TYMM-2024) alan becerilerine ilişkin öğrenme çıktılarının
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi bağlamında incelenmesini
amaçlamaktadır. Araştırma nitel bir durum çalışması olarak tasarlanmış
ve doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. TYMM-2024’te yer
alan dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerine yönelik
toplam 106 öğrenme çıktısı incelenmiştir. Analiz sonuçları programın
özellikle “analiz etme” ve “değerlendirme” düzeylerinde yoğunlaştığını ve
üst düzey bilişsel becerilerin geliştirilmesine öncelik verdiğini göstermiştir.
TYMM-2024, öğrencilerin üst düzey bilişsel süreçleri etkin bir şekilde
kullanabilmelerini sağlamak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini
desteklemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırmada TYMM-2024, 2019
Türkçe Dersi Öğretim Programı ile karşılaştırılmıştır. Buna göre TYMM-
2024’ün daha dengeli bir taksonomik dağılım sunduğunu ve üst düzey
öğrenme becerilerine daha fazla vurgu yaptığı belirlenmiştir. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi |
tr |
dc.subject |
2024 Türkçe Dersi Öğretim Programı |
tr |
dc.subject |
Alan becerileri |
tr |
dc.subject |
Öğrenme çıktısı |
tr |
dc.title |
Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024): Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Bağlamında Alan Becerilerine Eleştirel Bakış. |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi |
tr |
dc.identifier.endpage |
28 |
tr |
dc.identifier.issue |
49 |
tr |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr |
dc.identifier.volume |
18 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |