dc.contributor.author |
Banaz, Emrullah |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-21T05:55:32Z |
|
dc.date.available |
2025-04-21T05:55:32Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6148 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin yapay zekâ kaygı düzeylerinin
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin
yapay zekâ kaygı düzeyleri, cinsiyetleri, öğrenim durumları, meslekî
hizmet süreleri, internet kullanma durumları, yapay zekâya yönelik
haberleri takip etmeleri açısından incelemeler yapılmıştır. Araştırmanın
örneklemini Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapmakta olan
170 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden
tarama modelinin tercih edildiği araştırmada veriler, Yapay Zekâ Kaygı
Ölçeği ile toplanmıştır. Google Forms aracılığıyla elde edilen veriler SPSS
paket programı ile analiz edilmiş olup analiz sonucunda öğretmenlerin
yapay zekâ kaygılarının orta düzeyde olduğu; öğretmenlerin yapay zekâ
kaygılarının cinsiyet, öğrenim düzeyleri ve internet kullanma süre
değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği, meslekî hizmet süresi
ve yapay zekâya yönelik haber takip etme değişkenleri açısından ise
anlamlı farklılık görülmediği şeklindeki sonuçlara ulaşılmıştır. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.title |
Türkçe Öğretmenlerinin Yapay Zekâ Kaygılarının İncelenmesi |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Bayburt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
58 |
tr |
dc.identifier.issue |
48 |
tr |
dc.identifier.startpage |
35 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |