Bir kurumun imajının doğru bir şekilde geliştirilmesi, insanlar arasında
pozitif yönlü yayılmasının sağlanması ve imajın yerleştirilmesi amacıyla
kurumsal reklamlardan yararlanılmaktadır. Kurumsal reklam, kuruma ait
iletişim ve halkla ilişkiler politikalarının da bir yansımadır. Kurumlar
geleneksel ve yeni medya ortamlarından yer ve zaman satın alarak
kurumsal reklamlarıyla tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Bu
çalışmada, Toros Tarım firmasının yapay zekâ uygulamalı kurumsal
reklam içeriğine odaklanılmaktadır. Türkiye Yüzyılı için yayınlanan
kurumsal reklam içeriği Saussure’ün göstergebilimsel analiz yöntemiyle
incelenmektedir. Kurumsal reklam içeriğinde hangi tema, kategorilerinin
ve kodların ön plana çıkarıldığı göstergebilimsel analiz ile tespit
edilmektedir. Ek olarak reklam içeriğindeki gösterge, gösteren ve
gösterilen arasında ilişki açıklanmaktadır. Analizlerde iletişim ve halkla
ilişkiler perspektifinde yayınlanan kurumsal reklamda ön plana çıkan
kavramların milliyetçilik, Atatürk, büyüyen ve gelişen Türkiye olduğu
belirlenmiştir.
Corporate advertisements are used in order to develop the image of an
organisation in the right way, to spread it positively among people and to
place the image. Corporate advertisement is also a reflection of the
communication and public relations policies of the institution. Institutions
carry out promotional activities with corporate advertisements by
purchasing space and time from traditional and new media
environments. In this study, we focus on Toros Tarım's corporate
advertisement content with artificial intelligence application. The
corporate advertisement content published for Turkey Century is analysed
with Saussure's semiotic analysis method. Which themes, categories and
codes are highlighted in the corporate advertisement content are
determined by semiotic analysis. In addition, the relationship between the
indicator, signifier and signified in the advertisement content is explained.
In the analyses, it is determined that the prominent concepts in the
corporate advertisement published in the perspective of communication
and public relations are nationalism, Atatürk, growing and developing
Turkey.