dc.contributor.author |
Şen, Cemil Bülent |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-21T05:55:18Z |
|
dc.date.available |
2025-04-21T05:55:18Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6141 |
|
dc.description.abstract |
Aile yaşam döngüsü içinde boşanmaların gerçekleştiği basamak büyük
oranda çocukların okul dönemini kapsamaktadır. Bu süreçte çocuklar
gerek akademik başarıda düşüş gerekse okul ortamına uyumsuzluk
göstererek yaşadıkları sıkıntıları görünür kılmaktadırlar. Gelişmiş
ülkelerde bu duruma okul sosyal hizmet uzmanları müdahale etmektedir.
Türkiye’de okul sosyal hizmeti MEB okullarında bulunmamaktadır. Sosyal
hizmet perspektifinin eğitim sistemi içinde yer almaması, risk altındaki
öğrenciler için bireysel destek, kriz yönetimi, aile-öğrenci-okul arasında
bağ kurma ve kaynak yönlendirme gibi kritik alanlarda boşluklar
doğurmaktadır. Türkiye'de okul sosyal hizmeti uygulamalarına dair
yapılandırılmış bir modelin bulunmaması, bu boşlukların devam etmesine
neden olmaktadır. Bu derleme çalışmasının amacı, bu konudaki eksikliği
kurgulanmış bir vaka üzerinden ortaya çıkarmak ve okul sosyal hizmeti
ihtiyacını görünür kılmaktır. Makale, Türkiye'de okul sosyal hizmetinin bir
uzmanlık alanı olarak geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedeflemekte ve
bu doğrultuda, politika yapıcılar, eğitimciler ve sosyal hizmet
uzmanlarının çalışmalarında faydalanabilecekleri bir çerçeve sunmayı
önermektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
The stage of the family life cycle during which divorces occur largely
overlaps with the school period of children. During this period, children
often make their difficulties visible through a decline in academic
performance and maladaptation to the school environment. In developed
countries, school social workers intervene in such situations. However, in
Turkey, school social work is not present in Ministry of National Education
(MEB) schools. The absence of a social work perspective within the
education system creates significant gaps in critical areas such as
individualized support for at-risk students, crisis management, fostering
connections between families, students, and schools, and resource
coordination. The lack of a structured model for school social work
practices in Turkey perpetuates these deficiencies. The purpose of this
review study is to highlight the absence of this support by using a fictional
case study and to make the need for school social work visible. The article
aims to contribute to the development of school social work as a
specialized field in Turkey and seeks to provide a guiding framework for
policymakers, educators, and social work professionals in this context. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Boşanma |
tr |
dc.subject |
Okul |
tr |
dc.subject |
Okul sosyal hizmeti |
tr |
dc.subject |
Divorce |
tr |
dc.subject |
School |
tr |
dc.subject |
School social work |
tr |
dc.title |
Ebeveynleri Boşanma Sürecinde Olan Çocuklar ve Okul Sosyal Hizmeti (Kurgulanmış Bir Vaka Örneği Üzerinden) |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Lefke Avrupa Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
441 |
tr |
dc.identifier.issue |
48 |
tr |
dc.identifier.startpage |
408 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |