dc.contributor.author |
Aktaş, Zeki |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-21T05:55:16Z |
|
dc.date.available |
2025-04-21T05:55:16Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6140 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, Aristoteles’in Politika’sı bağlamında devlet ve ödev
meselesi incelenmiştir. Aristoteles, insan yaşamının nihai amacının
‘mutluluk’ olduğunu iddia eder ve dolayısıyla devletin nihai amacını da
adil ve mutlu bir yaşamı olanaklı kılmak olarak belirler. Nitekim
Aristoteles’in gözünde devlet, bir bakıma insanın kendini gerçekleştirme
zeminidir; bireyin salt maddi değil, manevi varoluşundan da sorumludur
çünkü mesele sadece yaşamak değil, aynı zamanda ‘iyi yaşamak’tır.
Dolayısıyla Aristoteles’e göre devlet, hem bireyin ihtiyaçlarını
karşılayabilmesi ve ahlaki yetkinliğe erişebilmesi hem de toplumun iyiliğini
ve mutluluğunu sağlayabilmek için birçok ödevle yüklüdür. Söz gelimi
Aristoteles’in ‘devlet’i, günümüzde çoğu asli kamu hizmeti olarak kabul
edilen, savunma, güvenlik, adalet, eğitim, sağlık, bayındırlık, tarım, ticaret
ve ekonomi gibi birçok faaliyet alanından, bireyin ve kamunun nihai
mutluluğu adına sorumludur. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, the issue of state and duty is examined in the context of
Aristotle's Politics. Aristotle claims that the ultimate goal of human life is
'happiness' and therefore defines the ultimate goal of the state as
enabling a just and happy life. Indeed, in Aristotle's eyes, the state is, in a
sense, the ground for human self-realization; it is responsible for not only
the material but also the spiritual existence of the individual because the
main issue is not only living, but also 'living well'. According to Aristotle,
the state is responsible for many duties, both to meet the needs of the
individual and to achieve moral competence, and to ensure the well-being
and happiness of society. In other words, Aristotle's 'state' is responsible
for many areas, most of which are considered primary public services
today, such as defense, security, justice, education, health, public works,
agriculture, trade and economy, for the ultimate happiness of the
individual and the public. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Aristoteles |
tr |
dc.subject |
Politika |
tr |
dc.subject |
devlet |
tr |
dc.subject |
ödev |
tr |
dc.subject |
ahlak |
tr |
dc.subject |
Aristotle |
tr |
dc.subject |
Politics |
tr |
dc.subject |
State |
tr |
dc.subject |
Duty |
tr |
dc.subject |
Moralit |
tr |
dc.title |
Aristoteles’in Politika’sı Bağlamında Devletin Ödevleri. |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Bitlis Eren Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, İslam Felsefesi Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
943 |
tr |
dc.identifier.issue |
48 |
tr |
dc.identifier.startpage |
912 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |