Araştırmanın amacı, öğrencilerinin internet bağımlılığı ve nomofobi
düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmaya Adıyaman Üniversitesi Spor Bilimleri
Fakültesine devam etmekte olan 350 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Young İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Nomofobi
Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 24.0 veri analiz
programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin internet
bağımlılık düzeyinin ortalama internet kullanıcısı, nomofobi düzeyinin ise
çevrimiçi olamama, cihazdan yoksunluk ve bilgiye ulaşamamada orta,
iletişimi kaybetmede yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada
ayrıca çevrimiçi olamama ve cihazdan yoksunluk korkusu arasında pozitif
yönlü orta, iletişimi kaybetme ve bilgiye ulaşamama korkusu ile internet
bağımlığı bağımlılığı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde bir ilişkinin
bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of the research is to examine the internet addiction and
nomophobia levels of students. Relational scanning model was used in
the research. 350 students attending Adıyaman University Faculty of
Sports Sciences participated in the research. Young Internet Addiction
Scale and Nomophobia Scale were used as data collection tools in the
study. SPSS 24.0 data analysis program was used to analyze the research
data. It was determined that the internet addiction level of the students
participating in the research was the average internet user, the
nomophobia level was medium in terms of not being able to go online,
being deprived of devices and not being able to access information, and
high in losing communication. The study also concluded that there was a
medium positive relationship between the fear of not being able to go
online and the fear of being deprived of the device, and a low positive
relationship between the fear of losing communication and not being
able to access information and internet addiction.