Afişler bir konu hakkındaki düşünce yapısını hedef kitleye aktararak
iletmek istediği konu ya da mesaj hakkında bir farkındalık
oluşturmaktadır. Kitleye belirgin görseller sunarak ulaştıracağı mesaj
hakkında ön bilgiler sunar. Teknolojik gelişmeler ile birlikte afişlerin
yapılarında görsel ve estetik unsurlar ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada,
2019 yılında Oscar alan “Black Panter” film afişindeki metinler ve
görseller teknolojik ve estetik unsurlar çerçevesinde incelenerek açık bir
şekilde sunulan olguların ötesindeki gizil anlamların ortaya çıkarılmasını
amaçlamıştır. Çalışmada amaçlı örneklem modeline başvurularak afiş
üzerinde yer alan görseller ve metinler Roland Barthes’ın düz anlam–yan
anlam dinamiklerine dayanan göstergebilimsel analiz yöntemi ile
incelenmiştir. Film afişleri yardımıyla teknolojik gelişmelerin toplumsal
yapı üzerinde oluşturduğu etkilerin nasıl meydana getirildiği ve hangi
görsel olgular çerçevesinde beyaz perdeye aktarıldığı çalışmada
incelenmiş ve afiş üzerinde yer alan oyuncuların giymiş oldukları elbiseler
ve kullanılan aksesuarlar ile dönemin teknolojik anlamda gelişmiş bir
seviyede olduğu ve izleyicinin bu bağlamda bilgilendirildiği sonucuna
ulaşılmıştır.
Posters create an awareness about the subject or message they want to
convey by transferring the mindset about a subject to the target
audience. It provides preliminary information about the message it will
deliver by presenting clear visuals to the audience. With technological
developments, visual and aesthetic elements come to the fore in the
structures of posters. In this study, the texts and visuals in the “Black
Panther” movie poster, which won the Oscar in 2019, were analyzed
within the framework of technological and aesthetic elements, aiming to
reveal the hidden meanings beyond the facts presented explicitly. In the
study, by applying the purposive sampling model, the visuals and texts on
the poster were analyzed with the semiotic analysis method based on
Roland Barthes' plain meaning-side meaning dynamics. The study
examined how the effects of technological developments on the social
structure were created with the help of movie posters and within which
visual phenomena they were transferred to the white screen, and it was
concluded that the period was at a technologically advanced level and
the audience was informed in this context with the clothes worn by the
actors on the poster and the accessories used.