Özet:
Bu çalışmada, ilgili araştırmalar çerçevesinde Türkiye’de görme engelli
öğrencilere merkezi sınavlarda matematik alanında yapılan
uygulamaların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak görme
engelli öğrencilerin özellikleri ve onlara verilen matematik öğretimine
ilişkin kuramsal çerçeveye yer verilmiş; ikinci olarak, merkezi sınavlarda
görme engelli öğrencilere yönelik matematik sorularında yapılan
uyarlama ve uygulamalar tanıtılmıştır. Üçüncü olarak ise merkezi
sınavlarda görme engelli öğrencilerin birtakım matematik sorularından
muaf tutulmasındaki sorunlar irdelenmiş, incelenen araştırma bulguları
sunulmuş ve bunlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır. Son olarak,
literatür doğrultusunda Türkiye’de görme engelli öğrencilerin matematik
alanında merkezi sınavlarda muaf tutulma durumlarına ve yapılan
uygulamalara yönelik araştırma ve uygulama önerilerinde bulunulmuştur.