Özet:
Bu araştırmanın amacı Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe Eğitimi Anabilim dalında öğrenim görmekte olan öğretmen
adaylarının ‘millî kültür, edebiyat, vatan, bayrak’ kelimeleri ile
ilişkilendirdikleri kavramları ve kavram yanılgılarını tespit ederek onların bu
yöndeki bilişsel yapılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada yöntem olarak
nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim
yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim fakültesi Türkçe Öğretmenliği
Anabilim dalında öğrenim görmekte olan 153 öğrenci oluşturmaktadır.
Verilerin çözümlenmesinde kelime ilişkilendirme testinde (KİT) belli kesme
noktası aralıklarıyla oluşmuş kavram ağları ve frekans-yüzde tabloları
kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda öğretmen adaylarının verilen
kavramlar hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahip oldukları görülmüştür.