dc.contributor.author |
Öztürk, Mehmet Fatih |
|
dc.contributor.author |
İş Güzel, Çiğdem |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-21T05:53:56Z |
|
dc.date.available |
2025-04-21T05:53:56Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6123 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf seviyesi öğrencilerinin günlük
hayata dair görsellerle sunulan içerikler temelinde işlem yapma beceri
düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaca yönelik
açık uçlu formatta hazırlanan on sorunun yer aldığı ölçeğin uygulamaları
200 ilkokul öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik
ve geçerliğini ortaya koymak amacıyla SPSS ve LISREL paket programları
kullanılarak veri analizleri yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi
varsayımlarının sağlanması üzerine işlem yapma becerisinin baskın olarak
ölçüldüğü görülen yapıda, tek faktörün özdeğer yükü 4,076 olarak ve
toplam varyansın %40,756’sını açıkladığı elde edilmiştir. Bunun yanı sıra,
model uyumu için gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ki- kare/sd oranı 1,91, RMSEA değeri 0,067, SRMR değeri 0,044, CFI değeri
0,98, NFI değeri 0,96, GFI değeri 0,94, AGFI değeri 0,90 olarak elde
edilmiştir. Tüm bu indeks değerleri toplanan verilerin önerilen modele
uyumunun sağlandığına yönelik bilgiler vermektedir. 0,83 olarak
hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı değeri de kabul edilebilir
düzeyde bir güvenirlik değeridir. |
tr |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to develop a scale to determine the computational
skill levels of third grade primary school students on the basis of content
presented with visuals of daily life. The applications of the scale, which
includes ten questions prepared in an open-ended format for this purpose,
were carried out with the participation of 200 primary school students. In
order to demonstrate the reliability and validity of the scale, data analyses
were conducted using SPSS and LISREL package programs. Upon meeting
the exploratory factor analysis assumptions, it was found that the single
factor had an eigenvalue load of 4.076 and explained 40.756% of the total
variance in the structure in which computational skill was predominantly
measured. In addition, as a result of the confirmatory factor analysis
performed for the model fit, the chi-square/sd ratio was obtained as 1.91,
RMSEA value 0.067, SRMR value 0.044, CFI value 0.98, NFI value 0.96, GFI
value 0.94, AGFI value 0.90. All these index values provide information
about the compliance of the collected data with the proposed model. The
Cronbach Alpha reliability coefficient value calculated as 0.83 is also at an
acceptable level of reliability. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İşlem yapma becerisi |
tr |
dc.subject |
Ölçek geliştirme |
tr |
dc.subject |
Geçerlik ve güvenirlik |
tr |
dc.subject |
Tek ve ardışık işlem |
tr |
dc.subject |
Computational skill |
tr |
dc.subject |
Scale development |
tr |
dc.subject |
Validity and reliability |
tr |
dc.subject |
Single and sequential operation |
tr |
dc.title |
İlkokul Öğrencilerinin İşlem Becerilerini Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.contributor.department |
MEB |
tr |
dc.identifier.endpage |
133 |
tr |
dc.identifier.issue |
48 |
tr |
dc.identifier.startpage |
100 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |