Adiyaman University Repository

İlkokul Öğrencilerinin İşlem Becerilerini Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Öztürk, Mehmet Fatih
dc.contributor.author İş Güzel, Çiğdem
dc.date.accessioned 2025-04-21T05:53:56Z
dc.date.available 2025-04-21T05:53:56Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6123
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilkokul üçüncü sınıf seviyesi öğrencilerinin günlük hayata dair görsellerle sunulan içerikler temelinde işlem yapma beceri düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaca yönelik açık uçlu formatta hazırlanan on sorunun yer aldığı ölçeğin uygulamaları 200 ilkokul öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik ve geçerliğini ortaya koymak amacıyla SPSS ve LISREL paket programları kullanılarak veri analizleri yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi varsayımlarının sağlanması üzerine işlem yapma becerisinin baskın olarak ölçüldüğü görülen yapıda, tek faktörün özdeğer yükü 4,076 olarak ve toplam varyansın %40,756’sını açıkladığı elde edilmiştir. Bunun yanı sıra, model uyumu için gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ki- kare/sd oranı 1,91, RMSEA değeri 0,067, SRMR değeri 0,044, CFI değeri 0,98, NFI değeri 0,96, GFI değeri 0,94, AGFI değeri 0,90 olarak elde edilmiştir. Tüm bu indeks değerleri toplanan verilerin önerilen modele uyumunun sağlandığına yönelik bilgiler vermektedir. 0,83 olarak hesaplanan Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı değeri de kabul edilebilir düzeyde bir güvenirlik değeridir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to develop a scale to determine the computational skill levels of third grade primary school students on the basis of content presented with visuals of daily life. The applications of the scale, which includes ten questions prepared in an open-ended format for this purpose, were carried out with the participation of 200 primary school students. In order to demonstrate the reliability and validity of the scale, data analyses were conducted using SPSS and LISREL package programs. Upon meeting the exploratory factor analysis assumptions, it was found that the single factor had an eigenvalue load of 4.076 and explained 40.756% of the total variance in the structure in which computational skill was predominantly measured. In addition, as a result of the confirmatory factor analysis performed for the model fit, the chi-square/sd ratio was obtained as 1.91, RMSEA value 0.067, SRMR value 0.044, CFI value 0.98, NFI value 0.96, GFI value 0.94, AGFI value 0.90. All these index values provide information about the compliance of the collected data with the proposed model. The Cronbach Alpha reliability coefficient value calculated as 0.83 is also at an acceptable level of reliability. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İşlem yapma becerisi tr
dc.subject Ölçek geliştirme tr
dc.subject Geçerlik ve güvenirlik tr
dc.subject Tek ve ardışık işlem tr
dc.subject Computational skill tr
dc.subject Scale development tr
dc.subject Validity and reliability tr
dc.subject Single and sequential operation tr
dc.title İlkokul Öğrencilerinin İşlem Becerilerini Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.contributor.department MEB tr
dc.identifier.endpage 133 tr
dc.identifier.issue 48 tr
dc.identifier.startpage 100 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account