Yabancı dil öğretimi özellikle bu alanda modern teknolojilerin
kullanılmasıyla birlikte şekil ve içerik yönünden büyük gelişmelere tanık
olmuştur. Bu da uluslararası standartlara uygun yeni, çağdaş öğretim
sistemlerinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Ayrıca bu gelişmeler, dilsel
yeterliliğe ulaşmak için sunulan içerik ve öğrenme stratejilerini de olumlu
etkilemiş ve beraberinde birçok yeni yaklaşımlar getirmiştir. Böylece,
yabancı bir dil öğrenme konusunda öğrenen ve öğretenler açısından daha
verimli olabilecek koşullar sağlamıştır. Arapça öğretimi de bu yeni
gelişmelerle birlikte dil öğretim alanında kendine önemli bir yer
edinmiştir. Arapça özellikle siyasi, ekonomik, dini ve kültürel nedenlerle
ana dili Arapça olmayanlar için ikinci yabancı dil olarak büyük bir öneme
sahip olmuştur. Bu yüzden hayatın her alanında yaşanan gelişmelerle
birlikte modern yöntemlere bakılarak Arapça öğretimine yoğunlaşmak
gerekli hale gelmiştir. Ancak her dilde olduğu gibi Arapça öğretiminde de
bazı zorluklarla karşılaşmak mümkündür. Çünkü Arapça, dil özellikleri
bakımından farklı bir yapı ve içeriğe sahip olma niteliği taşımaktadır.
Diğer dillerle karşılaştırınca hem sesler hem de dilbilgisi kuralları önemli
farklılıklar göstermektedir. Ancak bunlar, Arapçanın doğasında olan ve
Arapça öğretiminde öğrenenler için belirleyici bir özellik taşıyan
durumlardır.
Foreign language teaching has witnessed great developments in terms of
form and content, especially with the use of modern technologies in this
field. This has enabled the emergence of new, modern education systems
that comply with international standards.In addition, these developments
have positively affected the content and learning strategies offered to
achieve linguistic proficiency and have brought with them many new
approaches. Thus, it has provided more productive conditions for both
learners and teachers in learning a foreign language. With these new
developments, Arabic language teaching has also gained an important
place in the field of language teaching. Arabic has become of great
importance as a second foreign language, especially for those whose
native language is not Arabic, for political, economic, religious and
cultural reasons. Therefore, with the developments in every field of life, it
has become necessary to focus on teaching Arabic by looking at modern
methods. However, as in every language, it is possible to encounter some
difficulties in teaching Arabic. Because Arabic has a different structure
and content in terms of linguistic features. Compared to other languages,
both sounds and grammatical rules show significant differences.
However, these are situations that are inherent in the Arabic language
and have a decisive feature for learners in teaching Arabic.