dc.contributor.author |
Okay, Suat |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-14T11:04:47Z |
|
dc.date.available |
2025-04-14T11:04:47Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6089 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, duyusal pazarlamanın etkisini haritalandırarak entelektüel
yapısını anlamayı ve bu alanda çalışan akademisyenler için gelecekteki
araştırma gündemini önermeyi hedeflemektedir. Çalışma, VOSviewer
paketi ve Web of Science veri tabanı (WOS) verileri kullanılarak çeşitli
analizler gerçekleştirilmiş ve duyusal pazarlama kavramına dair yapılan
çalışmaların gelişimi ve yapılan araştırmaların haritası oluşturulmuştur.
302 eserin incelendiği çalışmada, en fazla eserin 2021 (47 eser), 2019 (45
eser), 2020 (38 eser), 2022 (36 eser) ve 2023 (34 eser) yıllarında
yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Eserlerin çoğunlukla dergi makalesi (256),
Bildiri kitabı (38), editoryal yazı (5) ve kitap bölümü (21) türünde olduğu
belirlenmiştir. SSCI (181), ESCI (52), SCI-Expanded (30), CPCI-SSH (28), BKCISSH
(21), CPCI-S (14) ve AHCI (1) gibi endekslerde taranan yayınların
ağırlıkta olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmada, duyusal pazarlama
ile ilgili en çok kullanılan anahtar kelimelerin sensory marketing (duyusal
pazarlama), consumer behavior (tüketici davranışı), neuromarketing
(nöropazarlama), experiential marketing (deneyimsel pazarlama), touch
(dokunma), olfaction (koku alma) olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma,
duyusal pazarlama alanında kapsamlı bir bibliyometrik analiz
gerçekleştiren ve alanın gelişimini haritalayan ilk girişimlerden biridir. Çalışmanın bulguları, akademisyenler için gelecekteki araştırma alanları ve
eğilimleri belirlemede faydalı olabilir. |
tr |
dc.description.abstract |
This study aims to map the impact of sensory marketing, understand its
intellectual structure, and propose future research agendas for scholars in
the field. Various analyses were conducted using the VOSviewer software
and data from the Web of Science (WOS) database to delineate the
development of studies on sensory marketing and create a map of the
research landscape. In this examination of 302 works, it was observed that
the highest concentration of publications occurred in 2021 (47 works),
2019 (45 works), 2020 (38 works), 2022 (36 works), and 2023 (34 works).
The majority of the works were identified as journal articles (256),
conference papers (38), editorials (5), and book chapters (21). The findings
indicate that the publications were indexed in SSCI (181), ESCI (52), SCIExpanded
(30), CPCI-SSH (28), BKCI-SSH (21), CPCI-S (14), and AHCI (1). The
most frequently used keywords related to sensory marketing were sensory
marketing, consumer behavior, neuromarketing, experiential marketing,
touch, and olfaction. This study represents one of the initial endeavors to
conduct a comprehensive bibliometric analysis in the field of sensory
marketing and map its development. The findings of this research may
provide valuable insights for determining future research areas and trends
for scholars. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Duyusal pazarlama |
tr |
dc.subject |
Tüketici davranışı |
tr |
dc.subject |
Deneyimsel Pazarlama |
tr |
dc.subject |
Bibliometrik analizi |
tr |
dc.subject |
Sensory marketing |
tr |
dc.subject |
Consumer behavior |
tr |
dc.subject |
Experiential marketing |
tr |
dc.subject |
Bibliometric analysis |
tr |
dc.title |
Duyusal Pazarlama Üzerine Yapılan Çalışmaların Vosviewer ile Bibliometrik Analizi. |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-6042-6682 |
tr |
dc.contributor.department |
Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler MYO., Muhasebe ve Vergi Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
914 |
tr |
dc.identifier.issue |
47 |
tr |
dc.identifier.startpage |
888 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |