Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Öğretmenlerin Kültürel Miras Farkındalıkları ve Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gürel, Özgür İbrahim
dc.contributor.author Koçoğlu, Cenk Murat
dc.date.accessioned 2025-04-14T11:04:43Z
dc.date.available 2025-04-14T11:04:43Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6087
dc.description.abstract Kültür, bir toplumun ahlakını, inançlarını, yaşam tarzını ve toplumla ilgili tüm değerini kapsamaktadır. Bu açıdan bakıldığında, her toplum hem kendi kültürünü hem de diğer toplumların kültürlerini merak etmekte ve ilgi duymaktadır. Özellikle kültürün nesilden nesile aktarılması, onun miras değerini ortaya koymakta ve öneminin daha da artmasına katkı sağlamaktadır. Bu önemden dolayı kültürel miras son yıllarda üzerinde önemle durulan bir kavram hâline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin, Karabük’te bulunan kültürel miras unsurlarına ilişkin farkındalık ve deneyim düzeylerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği ile 390 öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmanın temel sonuçlarına göre; öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve medeni durumlarına göre kültürel miras farkındalığı farklılık göstermezken; ikamet süreleri açısından kültürel miras farkındalığını farklı değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Diğer yandan başka bir sonuca göre; öğretmenlerin yaşları, medeni durumları, görev yaptıkları okul türleri ve bulundukları yerdeki ikamet süreleri açısından, kültürel miras deneyimini farklı değerlendirdikleri tespit edilirken; öğretmenlerin cinsiyetlerine göre böyle bir farklılığın olmadığı ortaya çıkmıştır. tr
dc.description.abstract Culture encompasses a society's morals, beliefs, lifestyles, and all values related to that society. From this perspective, every society is curious about and interested in its own culture as well as the cultures of others. Particularly, the transmission of culture from generation to generation highlights its heritage value and contributes to its increasing importance. Due to this significance, cultural heritage has become a concept of great emphasis in recent years. The purpose of this research is to determine the awareness and experience levels of teachers regarding the cultural heritage elements in Karabük. For this purpose, data were collected from 390 teachers using a survey technique, one of the quantitative research methods. According to the main results of the research, while teachers' awareness of cultural heritage does not vary according to gender, age, and marital status, it was found that they assess cultural heritage awareness differently in terms of the duration of their residence. On the other hand, another result revealed that teachers evaluate their experience of cultural heritage differently based on their age, marital status, the type of school they work in, and the duration of their residence in that place, while no such difference was observed based on gender. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Kültür tr
dc.subject Kültürel miras tr
dc.subject Kültürel miras farkındalığı tr
dc.subject Kültürel miras deneyimi tr
dc.subject Karabük ili tr
dc.subject Culture tr
dc.subject Cultural heritage tr
dc.subject Cultural heritage awareness tr
dc.subject Cultural heritage experience tr
dc.subject Karabük province tr
dc.title Öğretmenlerin Kültürel Miras Farkındalıkları ve Deneyimleri Üzerine Bir Araştırma tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tr
dc.contributor.department Karabük Üniversitesi, Safranbolu Turizm Fakültesi tr
dc.identifier.endpage 824 tr
dc.identifier.issue 47 tr
dc.identifier.startpage 797 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster