Kültür, bir toplumun ahlakını, inançlarını, yaşam tarzını ve toplumla ilgili
tüm değerini kapsamaktadır. Bu açıdan bakıldığında, her toplum hem
kendi kültürünü hem de diğer toplumların kültürlerini merak etmekte ve
ilgi duymaktadır. Özellikle kültürün nesilden nesile aktarılması, onun
miras değerini ortaya koymakta ve öneminin daha da artmasına katkı
sağlamaktadır. Bu önemden dolayı kültürel miras son yıllarda üzerinde
önemle durulan bir kavram hâline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı;
öğretmenlerin, Karabük’te bulunan kültürel miras unsurlarına ilişkin
farkındalık ve deneyim düzeylerinin tespit edilmesidir. Bu amaçla
araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan anket tekniği ile 390
öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmanın temel sonuçlarına göre;
öğretmenlerin cinsiyet, yaş ve medeni durumlarına göre kültürel miras farkındalığı farklılık göstermezken; ikamet süreleri açısından kültürel
miras farkındalığını farklı değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Diğer yandan
başka bir sonuca göre; öğretmenlerin yaşları, medeni durumları, görev
yaptıkları okul türleri ve bulundukları yerdeki ikamet süreleri açısından,
kültürel miras deneyimini farklı değerlendirdikleri tespit edilirken;
öğretmenlerin cinsiyetlerine göre böyle bir farklılığın olmadığı ortaya
çıkmıştır.
Culture encompasses a society's morals, beliefs, lifestyles, and all values
related to that society. From this perspective, every society is curious
about and interested in its own culture as well as the cultures of others.
Particularly, the transmission of culture from generation to generation
highlights its heritage value and contributes to its increasing importance.
Due to this significance, cultural heritage has become a concept of great
emphasis in recent years. The purpose of this research is to determine the
awareness and experience levels of teachers regarding the cultural
heritage elements in Karabük. For this purpose, data were collected from
390 teachers using a survey technique, one of the quantitative research
methods. According to the main results of the research, while teachers'
awareness of cultural heritage does not vary according to gender, age,
and marital status, it was found that they assess cultural heritage
awareness differently in terms of the duration of their residence. On the
other hand, another result revealed that teachers evaluate their
experience of cultural heritage differently based on their age, marital
status, the type of school they work in, and the duration of their residence
in that place, while no such difference was observed based on gender.