Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Makro Fotoğraf ve Oyuncak Fotoğrafçılığında Kompozisyon

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozhüyük, Bayram
dc.date.accessioned 2025-04-14T11:03:58Z
dc.date.available 2025-04-14T11:03:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6080
dc.description.abstract Bu araştırma, makro fotoğraf ile oyuncak fotoğrafçılığını bir arada yorumlayıp uygulayarak, hem teknik hem de teorik açıdan konunun anlaşılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çünkü oyuncak üretimi ve pazarlanması endüstriyel üretimin ve popüler kültürün bir aracı haline gelmiştir. Bu duruma ek olarak teknolojinin gelişmesi ile fotoğrafik görüntü elde etmek artık herkesin yeni bir uğraş alanı olmuştur. Bu durum sonucu makro dünyanın estetiği de fotoğraf çekenler için ilginç bir uğraş haline gelmiştir. Yapay nesneler arasında oyuncaklar da makro fotoğrafçılığın yeni bir çalışma alanı haline gelmiştir. Fotoğrafçılığın yeni bir türü olan oyuncak fotoğrafçılığı giderek büyük bir rağbet görüyor. Oyuncak fotoğrafçılığı reklam amaçlı çekimlerinden, hobi amaçlı işlere, sanal alışveriş sitelerine ve ikinci el ürün satan mağazalara kadar geniş bir alana hitap etmektedir. Dolayısıyla oyuncak ve fotoğrafın düşünceyi ifade etme araçlarıdır. Bu bağlamda oyuncak ile fotoğrafçılarının yaratıcı kompozisyonlar oluşturması önemlidir. Bu önem bağlamında araştırmada makro çekim teknikleri hakkında kaynaklar ışığında bilgi verilmiş bazı oyuncakların çekim uygulamaları yapılarak sonuçlar incelenmiştir. Bu yolla oyuncak figürlerin çevresel alanda sahnelenmiş fotoğraflarının nasıl çekildiği hakkında bilgi verilmek istenmiştir. Uygulamanın yanındaaraştırma aynı zamanda oyuncak fotoğrafçılığı hakkında teorik bilgi vermeyi de amaçlamaktadır. tr
dc.description.abstract This research aims to interpret and apply macro photography in conjunction with toy photography, contributing to the understanding of the subject from both technical and theoretical perspectives. This is because toy production and marketing have become instruments of industrial production and popular culture. Additionally, with the advancement of technology, obtaining photographic images has become a new area of interest for everyone. As a result, the aesthetic of the macro world has become an intriguing pursuit for photographers. Among artificial objects, toys have also emerged as a new field of study in macro photography. Toy photography, a new genre of photography, is increasingly gaining popularity. It caters to a wide range of applications, from advertising shoots to hobbyist endeavors, virtual shopping sites, and stores selling second-hand goods. Therefore, toys and photography are tools for expressing thoughts. In this context, photographers need to create creative compositions with toys. In this regard, the research provides information on macro shooting techniques based on sources and examines the results of shooting applications of certain toys. In this way, information is provided on how photographs of toy figures staged in environmental settings are taken. In addition to practical application, the research also aims to provide theoretical knowledge about toy photography tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fotoğraf tr
dc.subject Makro Fotoğraf tr
dc.subject Oyuncak tr
dc.subject Photography tr
dc.subject Macro Photo tr
dc.subject Toy tr
dc.title Makro Fotoğraf ve Oyuncak Fotoğrafçılığında Kompozisyon tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Gaziantep Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Sanatlar Bölümü tr
dc.identifier.endpage 354 tr
dc.identifier.issue 47 tr
dc.identifier.startpage 325 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster