Bu araştırma, makro fotoğraf ile oyuncak fotoğrafçılığını bir arada
yorumlayıp uygulayarak, hem teknik hem de teorik açıdan konunun
anlaşılmasına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çünkü oyuncak üretimi
ve pazarlanması endüstriyel üretimin ve popüler kültürün bir aracı haline
gelmiştir. Bu duruma ek olarak teknolojinin gelişmesi ile fotoğrafik görüntü
elde etmek artık herkesin yeni bir uğraş alanı olmuştur. Bu durum sonucu
makro dünyanın estetiği de fotoğraf çekenler için ilginç bir uğraş haline
gelmiştir. Yapay nesneler arasında oyuncaklar da makro fotoğrafçılığın
yeni bir çalışma alanı haline gelmiştir. Fotoğrafçılığın yeni bir türü olan
oyuncak fotoğrafçılığı giderek büyük bir rağbet görüyor. Oyuncak
fotoğrafçılığı reklam amaçlı çekimlerinden, hobi amaçlı işlere, sanal
alışveriş sitelerine ve ikinci el ürün satan mağazalara kadar geniş bir alana
hitap etmektedir. Dolayısıyla oyuncak ve fotoğrafın düşünceyi ifade etme
araçlarıdır. Bu bağlamda oyuncak ile fotoğrafçılarının yaratıcı
kompozisyonlar oluşturması önemlidir. Bu önem bağlamında araştırmada
makro çekim teknikleri hakkında kaynaklar ışığında bilgi verilmiş bazı
oyuncakların çekim uygulamaları yapılarak sonuçlar incelenmiştir. Bu yolla
oyuncak figürlerin çevresel alanda sahnelenmiş fotoğraflarının nasıl
çekildiği hakkında bilgi verilmek istenmiştir. Uygulamanın yanındaaraştırma aynı zamanda oyuncak fotoğrafçılığı hakkında teorik bilgi
vermeyi de amaçlamaktadır.
This research aims to interpret and apply macro photography in
conjunction with toy photography, contributing to the understanding of
the subject from both technical and theoretical perspectives. This is
because toy production and marketing have become instruments of
industrial production and popular culture. Additionally, with the
advancement of technology, obtaining photographic images has become
a new area of interest for everyone. As a result, the aesthetic of the macro
world has become an intriguing pursuit for photographers. Among artificial
objects, toys have also emerged as a new field of study in macro
photography. Toy photography, a new genre of photography, is
increasingly gaining popularity. It caters to a wide range of applications,
from advertising shoots to hobbyist endeavors, virtual shopping sites, and
stores selling second-hand goods. Therefore, toys and photography are
tools for expressing thoughts. In this context, photographers need to create
creative compositions with toys. In this regard, the research provides
information on macro shooting techniques based on sources and examines
the results of shooting applications of certain toys. In this way, information
is provided on how photographs of toy figures staged in environmental
settings are taken. In addition to practical application, the research also
aims to provide theoretical knowledge about toy photography