Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

A Meta Analysis of Nominal Phrases with Drama as Head Noun and Modifier

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başaran, Süleyman
dc.date.accessioned 2025-04-14T11:03:57Z
dc.date.available 2025-04-14T11:03:57Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6079
dc.description.abstract This study conducts a meta-analysis of nominal phrases with "drama" as the head noun and modifier, aiming to clarify the terminology within the field of drama education and address discrepancies in term usage across various linguistic contexts. Utilizing a quantitative approach, the research analyzes the frequency and usage patterns of drama-related terms in the British National Corpus (BNC) and Google Scholar. Significant disparities were found, indicating broader usage and diverse applications in Google Scholar compared to the BNC. The study highlights the need for standardized terminology to enhance communication and comparability in academic research. By defining key terms such as "drama activity," "drama play," and "educational drama," the analysis contributes to reducing ambiguities and fostering a more coherent dialogue within drama studies, thereby facilitating more effective educational practices and interdisciplinary collaboration. tr
dc.description.abstract Bu çalışma, drama eğitimi alanındaki terminolojiye açıklık getirmeyi ve çeşitli dilsel bağlamlarda terim kullanımındaki tutarsızlıkları ele almayı amaçlayan, baş isim ve niteleyici olarak "drama" içeren nominal ifadelerin bir meta-analizini gerçekleştirmektedir. Nicel bir yaklaşım kullanan araştırma, British National Corpus (BNC) ve Google Scholar'daki drama ile ilgili terimlerin sıklığını ve kullanım şekillerini analiz etmektedir. Google Scholar'da BNC'ye kıyasla daha geniş kullanım ve farklı uygulamalara işaret eden önemli farklılıklar bulunmuştur. Çalışma, akademik araştırmalarda iletişimi ve karşılaştırılabilirliği artırmak için standartlaştırılmış terminolojiye duyulan ihtiyacı vurgulamaktadır. Analiz, "drama etkinliği", "drama oyunu" ve "eğitsel drama" gibi anahtar terimleri tanımlayarak, belirsizlikleri azaltmaya ve drama çalışmaları içinde daha tutarlı bir diyaloğu teşvik etmeye katkıda bulunmakta, böylece daha etkili eğitim uygulamaları ve disiplinler arası işbirliğini kolaylaştırmaktadır. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Drama tr
dc.subject head noun tr
dc.subject modifier tr
dc.subject asıl isim tr
dc.subject niteleyici tr
dc.title A Meta Analysis of Nominal Phrases with Drama as Head Noun and Modifier tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Batman Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 265 tr
dc.identifier.issue 47 tr
dc.identifier.startpage 238 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster