| dc.contributor.author | Kaya, Suat | |
| dc.contributor.author | ve diğerleri... | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-14T11:03:53Z | |
| dc.date.available | 2025-04-14T11:03:53Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6077 | |
| dc.description.abstract | Bu çalışmada Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nin Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin uyarlama sürecinde ileri çeviri yöntemi kullanılmıştır. Tarama yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini 819 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler hem yüz yüze hem de çevrimiçi bir form kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 21.0 ve AMOS 21 programlarından yararlanılarak, açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının üst-düzey düşünme becerilerini ölçmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edilmiştir. Özgün ölçek, 4 faktör ve bu faktörlere ait 14 alt boyuttan oluşurken, Türkçeye uyarlama çalışması 4 faktörle sonuçlanmıştır. Bu bağlamda, gelecekteki çalışmaların daha büyük ve daha heterojen bir örneklemi kapsayacak şekilde planlanması önerilmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | The aim of this study was to examine the validity and reliability of the Higher-order Thinking Skills Assessment Scale in Turkish context. The forward translation method was used in the adaptation process of the scale. The sample of this study, conducted using the survey method, consisted of 819 teacher candidates. Data were collected with both faceto- face and online forms. The data were analyzed using exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis with SPSS 21.0 and AMOS 21 softwares. As a result of the study, a valid and reliable measurement tool that can be used to measure teacher candidates’ higher-order thinking skills was obtained. The original scale consists of 4 factors and 14 sub-dimensions, while the adaptation study to Turkish resulted in 4 factors. In this context, it is recommended that future studies be planned to include a larger and more heterogeneous sample. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Üst düzey düşünme | tr |
| dc.subject | Eleştirel düşünme | tr |
| dc.subject | Problem çözme | tr |
| dc.subject | Takım çalışması | tr |
| dc.subject | Pratik yenilikçilik | tr |
| dc.subject | Higher order thinking | tr |
| dc.subject | Critical thinking | tr |
| dc.subject | Problem-solving | tr |
| dc.subject | Teamwork | tr |
| dc.subject | Practical innovation | tr |
| dc.title | Öğretmen Adaylarına Yönelik Üst-Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.department | Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı | tr |
| dc.identifier.endpage | 160 | tr |
| dc.identifier.issue | 47 | tr |
| dc.identifier.startpage | 136 | tr |
| dc.identifier.volume | 17 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |