Adiyaman University Repository

Öğretmen Adaylarına Yönelik Üst-Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması

Show simple item record

dc.contributor.author Kaya, Suat
dc.contributor.author ve diğerleri...
dc.date.accessioned 2025-04-14T11:03:53Z
dc.date.available 2025-04-14T11:03:53Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/6077
dc.description.abstract Bu çalışmada Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nin Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin uyarlama sürecinde ileri çeviri yöntemi kullanılmıştır. Tarama yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmanın örneklemini 819 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler hem yüz yüze hem de çevrimiçi bir form kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 21.0 ve AMOS 21 programlarından yararlanılarak, açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının üst-düzey düşünme becerilerini ölçmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edilmiştir. Özgün ölçek, 4 faktör ve bu faktörlere ait 14 alt boyuttan oluşurken, Türkçeye uyarlama çalışması 4 faktörle sonuçlanmıştır. Bu bağlamda, gelecekteki çalışmaların daha büyük ve daha heterojen bir örneklemi kapsayacak şekilde planlanması önerilmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study was to examine the validity and reliability of the Higher-order Thinking Skills Assessment Scale in Turkish context. The forward translation method was used in the adaptation process of the scale. The sample of this study, conducted using the survey method, consisted of 819 teacher candidates. Data were collected with both faceto- face and online forms. The data were analyzed using exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis with SPSS 21.0 and AMOS 21 softwares. As a result of the study, a valid and reliable measurement tool that can be used to measure teacher candidates’ higher-order thinking skills was obtained. The original scale consists of 4 factors and 14 sub-dimensions, while the adaptation study to Turkish resulted in 4 factors. In this context, it is recommended that future studies be planned to include a larger and more heterogeneous sample. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Üst düzey düşünme tr
dc.subject Eleştirel düşünme tr
dc.subject Problem çözme tr
dc.subject Takım çalışması tr
dc.subject Pratik yenilikçilik tr
dc.subject Higher order thinking tr
dc.subject Critical thinking tr
dc.subject Problem-solving tr
dc.subject Teamwork tr
dc.subject Practical innovation tr
dc.title Öğretmen Adaylarına Yönelik Üst-Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 160 tr
dc.identifier.issue 47 tr
dc.identifier.startpage 136 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account