Yapılan çalışmada deney motoru, modifiye edilerek RCCI konseptine göre çalışır hale getirilmiş tek silindirli dizel
motordur. Yüksek reaktiviteli yakıt (HRF) olarak dizel ve düşük reaktiviteli yakıt (LRF) olarak da izooktan (%15,
%30, %45 ve %60 karışım oranlarında) kullanılmıştır. Deneyler üç farklı yükte (%20, %40 ve %60) ve 2400 (d/d)
sabit motor devrinde gerçekleştirilmiştir. %20 yükte basınç pik değerinde LRF kullanımı ile önemli bir değişim
olmamakla birlikte, motor yükü ve LRF karışım oranı arttıkça basınç ve HRR pik değeri artmış, bu değerlerin
oluştuğu krank açısı ilerlemiştir. Motor performansı için önemli olan ortalama indike basınçta (OİB) LRF oranına
bağlı olarak kısmi azalmalar görülmesine rağmen, %15 LRF oranı kullanımının tüm yüklerde OİB’nin dizel yakıtlı
deneyde oluşan değerle hemen hemen aynı seviyede oluştuğu belirlenmiştir. LRF kullanımı ile düşük yükte NOx
emisyonu, yüksek yükte CO emisyonu başarılı bir şekilde azaltılırken, HC emisyonu tüm deneylerde artış
göstermiştir. Duman opaklığı tüm yük deneylerinde LRF ile azaltılırken, en büyük azalma %60 yükte yaklaşık
olarak %97 oranında gerçekleşmiştir.
In the conducted study, a single-cylinder diesel engine was modified to operate according to the RCCI concept.
Diesel was used as HRF and isooctane (in mixture ratios of 15%, 30%, 45%, and 60%) as LRF. Experiments were
conducted at three different loads (20%, 40%, and 60%) and at a constant engine speed of 2400 rpm. While there
was no significant change in the peak pressure value with the use of LRF at 20% load, as the engine load and LRF
mixture ratio increased, both pressure and HRR peak value increased, and these values occurred at an advanced
crank angle. Although partial decreases depending on the LRF ratio were observed in the IMEP, which is important
for engine performance, it was determined that the use of 15% LRF ratio resulted in IMEP levels almost similar
to those obtained in diesel-fueled experiments at all loads. With the use of LRF, NOx emissions were successfully
reduced at low loads, and CO emissions were reduced at high loads, while HC emissions increased in all
experiments. Smoke opacity was reduced with LRF at all load experiments, with the greatest reduction occurring
at 60% load, approximately by 97%.