dc.contributor.author |
Uğur, Levent |
|
dc.contributor.author |
Aydın, Kutay |
|
dc.contributor.author |
Kazan, Hakan |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-10T08:25:52Z |
|
dc.date.available |
2025-03-10T08:25:52Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
2149-0309 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5954 |
|
dc.description.abstract |
Wire electrical discharge machining (WEDM), havacılık, kalıp ve kalıp yapımı, otomobil endüstrileri ve
biyomedikal alanda karmaşık ve zorlu şekillerdeki iletken malzemelerin işlenmesi için yaygın olarak kullanılan
bir işleme yöntemdir. WEDM Ürün kalitesinden ödün vermeden güç tüketimini en aza indirmek için üretim
sektöründe önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda, mevcut araştırma, WEDM parametrelerinin sürdürülebilirlik
için yüzey pürüzlülüğü, kerf genişliği ve çevresel kaygı için güç tüketimi güç tüketimi ile ilişkisi Response Surface
Methodology (RSM) ile araştırılmıştır. Deneysel araştırmalar için, 0,18 mm Guangming Molibden alaşım tel
kullanılarak Feed rate, pulse width, pulse space ve wire speed gibi işleme parametreleri seçilmiştir. RSM, deneyleri
tasarlamak ve yüzey pürüzlülüğünü, güç tüketimini ve kerf genişliğini en aza indirmek için WEDM'nin bağımsız
parametrelerini analiz etmek ve optimize etmek için kullanılmıştır. Deneyler sonucunda optimum üretim
parametreleri belirlendi. Varyans analizinden (ANOVA) önemli proses parametreleri belirlendi. Ayrıca, optimum
proses parametrelerinin performansını doğrulamak için doğrulama deneyi yapılmış ve deneysel değerlerle iyi bir
uyum içinde olduğu kaydedilmiştir. Sonuç olarak, yüzey pürüzlülüğü, kesme gücü ve kerf genişliği üzerindeki en
etkin parametreler sırasıyla %67,96 oranla pulse width, 54,96 oranla wire speed, %63,65 oranla pulse width olduğu
anlaşılmıştır. |
tr |
dc.description.abstract |
Wire electrical discharge machining (WEDM) is a machining method commonly used in the aerospace, die
making, automotive, and biomedical fields for machining complex and challenging shapes of conductive materials.
WEDM is used in manufacturing to reduce power consumption while maintaining product quality. The current
study used Response Surface Methodology(RSM) to investigate the relationship of WEDM parameters with
surface roughness, kerf width, and power consumption for environmental concerns. Cutting parameters such as
feed rate, pulse width, pulse space, and wire speed were chosen for experimental studies using 0.18 mm
Guangming Molybdenum alloy wire. RSM was used to design experiments, analyze, and optimize WEDM
independent parameters to minimize surface roughness, power consumption, and kerf width. The experiments
yielded optimal cutting parameters. Analysis of variance (ANOVA) was used to determine important cutting
parameters. Furthermore, a validation experiment was carried out to verify the performance of the optimum cutting
parameters, which were found to be in good agreement with the experimental values. As a result, the most effective
parameters for surface roughness, cutting power, and kerf width were discovered to be pulse width (67.96%), wire
speed (54.96%), and pulse width (63.65%), respectively. |
tr |
dc.language.iso |
en |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Tel erozyon yöntemi |
tr |
dc.subject |
WEDM |
tr |
dc.subject |
Al 7075 T6 |
tr |
dc.subject |
Yüzey pürüzlülüğü |
tr |
dc.subject |
Kesme gücü |
tr |
dc.subject |
Kerf genişliği |
tr |
dc.subject |
Wire cutting method |
tr |
dc.subject |
Surface roughness |
tr |
dc.subject |
Cutting power |
tr |
dc.subject |
Kerf width |
tr |
dc.title |
Al 7075 t6 havacılık alaşımının wedm ile kesme performansının rsm tabanlı araştırılması |
tr |
dc.title.alternative |
Rsm-based measurement of cutting performance on al 7075 t6 aero-structural alloy using wedm |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3447-3191 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-3614-4877 |
tr |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-7745-8974 |
tr |
dc.contributor.department |
Amasya Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü, Amasya, 05100, Türkiye |
tr |
dc.identifier.endpage |
300 |
tr |
dc.identifier.issue |
23 |
tr |
dc.identifier.startpage |
283 |
tr |
dc.identifier.volume |
10 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi |
tr |