Adiyaman University Repository

İmam Maturidi’de Din Şeriat Ayrımı ve Sekülerizm

Show simple item record

dc.contributor.author Polat, Fatma
dc.date.accessioned 2024-12-09T13:11:27Z
dc.date.available 2024-12-09T13:11:27Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 2822-6860
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5572
dc.description.abstract İmam Maturidi’ye göre din tevhide inanmak demektir. Şeriat ise İslam dininin itikadi, ahlaki ve ameli sahadaki aynı özün her peygambere vahiy yoluyla gönderilen fakat tarihi kültürel ve sosyal şartlara göre birbirinden farklı olan boyutlarını ifade eder. Bu yönüyle din sabittir, şeriat ise dinamiktir. Bu dinamik yapı batı toplumlarında sekülerizm kavramı ile ilişkilendi rilmiş dinin sabitelerinde topyekûn bir değişim oluşturulmaya çalışılmıştır. İslam dininin ya pısı zaten hayatla iç içe olduğu için bu oluşum genel manada dinin özünü etkilememektedir. Dinin bireysel ve sosyal hayattaki varlığının azalması ve dünya merkezli düşünmeyi ifade eden sekülerleşme, batılılaşma ve modernleşmenin doğal sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Sekülerleşme, sosyolojik ve psikolojik bir anlamı içermektedir. Sekülerleşme kavramıyla kişi lerin toplumsal hayatlarında veya ferdi düşünce ve duygularında dinin etkin olma özelliğini kaybetmesi kastedilmektedir. Bu çalışmada Din-şeriat kavramları açıklanmış, İmam Matu ridi’de din-şeriat ayırımındaki hususlar ortaya konmuş bu ayırımdaki temel nokta belirlen miştir. Aynı zamanda sekülerizm olgusu din bağlamında ele alınıp sekülerizmin etki alanları açıklanmaya çalışılmıştır. İslami sekülerleşmenin imkânı konusu irdelenip sekülerleşen dün yaya karşı dinin tutumu ortaya konulmaya çalışılmıştır. tr
dc.description.abstract According to Imam Maturidi, religion means believing in tawheed. Shari'a, on the other hand, refers to the dimensions of Islam that are sent through revelation to every prophet whose essence in the creed, moral and deed field is the same, but which are different from each other according to historical, cultural and social conditions. In this respect, religion is fixed and sharia is dynamic. This dynamic structure was associated with the concept of secularism and tried to create a total change in the constants of religion in horse societies. Since the structure of Islam is already intertwined with life, this formation does not affect the essence of religion in general. The decline of the presence of religion in individual and social life and the secularization of world-centered thinking and expression emerge as a natural result of westernization and modernization. Secularization has a sociological and psychological mea ning. The concept of secularization means that religion loses its effectiveness in people's so cial lives or in their individual thoughts and feelings. In this study, the concepts of Religion Sharia are explained, Imam Maturidi. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Din-şeriat tr
dc.subject Sekülerizm tr
dc.subject Din tr
dc.subject İslam tr
dc.subject Maturidi tr
dc.subject Religion-sharia tr
dc.subject Secularism tr
dc.subject Religion tr
dc.title İmam Maturidi’de Din Şeriat Ayrımı ve Sekülerizm tr
dc.title.alternative Separation of Religion and Sharia and Secularism in Imam Maturidi tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0000-0003-6832-6314 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Kelam Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 66 tr
dc.identifier.issue 15 tr
dc.identifier.startpage 53 tr
dc.identifier.volume 8 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi İslami İlimler Araştırmaları Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account