Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

İki farklı kurumda uygulanan yolculuk talep yönetimi stratejilerinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Hatipoğlu, Seda
dc.date.accessioned 2020-07-28T10:15:29Z
dc.date.available 2020-07-28T10:15:29Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 2149-0309
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/541
dc.description.abstract Son yıllarda, kentsel ulaşım sektöründe, geleneksel, büyük yatırımlar isteyen ve geri dönüşümü olmayan ulaşım politikaları yerine, daha az yatırımla ve eldeki kaynakların daha akılcıl ve verimli kullanılmasıyla geliştirilmiş ulaşım politikaları benimsenmiştir. Artan ulaşım talebine arz yaratmak yerine talebi yönetmek üzerine geliştirilmiş bu politikalar “yolculuk talep yönetimi stratejileri” olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışma da, 2 ayrı kurumda, yapılan iş yolculuklarında trafik yükünün azaltılması amacıyla yolculuk talep yönetimi stratejilerinden “araç paylaşma”, “toplutaşım iyileştirilmesi” ve “tele çalışma” stratejileri uygulanmıştır. Kurumların birinde servis taşımacılığı hizmeti yapılırken diğerinde yapılmamaktadır. Kurumlarda çalışan personelin mevcut ev-iş yolculuk tür seçimleri anket yardımıyla belirlenmiş, başlangıçtaki araç başına ortalama yolculuk seviyeleri hesaplanmış, uygulanan bu stratejilerin trafik yükü üzerindeki sayısal etkileri ortaya konulmuş ve karşılaştırma yapılarak yorumlanmıştır. tr
dc.description.abstract In recent years, instead of traditional, large investments demanded and irreversible transport policies in the urban transport sector, improved transport policies with less investment and more rational and efficient use of available resources was adopted. In place of creating supplies to increasing transport demand, improved these policies which managing the demands is called travel demand management strategies. In this study, “carpooling", "Improving public transportation" and "teleworking" strategies which are travel demand management strategies have been implemented by two different institutions reason of reduce the traffic load on the work travel. Only, one of the institutions provides shuttle transport service to staff. Current home- work travel choises of the institution personnels were determined by surveys, average vehicle use of the personnels were calculated, quantitative impacts of these strategies on traffic load were expressed and were commented making comparisons. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yolculuk talep yönetimi tr
dc.subject Tele çalışma tr
dc.subject Araç paylaşımı tr
dc.subject Travel demand management tr
dc.subject Teleworking tr
dc.subject Carpooling tr
dc.title İki farklı kurumda uygulanan yolculuk talep yönetimi stratejilerinin karşılaştırılması tr
dc.title.alternative Comparison of travel demand management strategies which are implemented in two different institutions tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 47523 tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 70 tr
dc.identifier.issue 5 tr
dc.identifier.startpage 60 tr
dc.identifier.volume 3 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster