Son yıllarda, kentsel ulaşım sektöründe, geleneksel, büyük yatırımlar isteyen ve geri dönüşümü olmayan ulaşım politikaları yerine, daha az yatırımla ve eldeki kaynakların daha akılcıl ve verimli kullanılmasıyla geliştirilmiş ulaşım politikaları benimsenmiştir. Artan ulaşım talebine arz yaratmak yerine talebi yönetmek üzerine geliştirilmiş bu politikalar “yolculuk talep yönetimi stratejileri” olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışma da, 2 ayrı kurumda, yapılan iş yolculuklarında trafik yükünün azaltılması amacıyla yolculuk talep yönetimi stratejilerinden “araç paylaşma”, “toplutaşım iyileştirilmesi” ve “tele çalışma” stratejileri uygulanmıştır. Kurumların birinde servis taşımacılığı hizmeti yapılırken diğerinde yapılmamaktadır. Kurumlarda çalışan personelin mevcut ev-iş yolculuk tür seçimleri anket yardımıyla belirlenmiş, başlangıçtaki araç başına ortalama yolculuk seviyeleri hesaplanmış, uygulanan bu stratejilerin trafik yükü üzerindeki sayısal etkileri ortaya konulmuş ve karşılaştırma yapılarak yorumlanmıştır.
In recent years, instead of traditional, large investments demanded and irreversible transport policies in the urban transport sector, improved transport policies with less investment and more rational and efficient use of available resources was adopted. In place of creating supplies to increasing transport demand, improved these policies which managing the demands is called travel demand management strategies.
In this study, “carpooling", "Improving public transportation" and "teleworking" strategies which are travel demand management strategies have been implemented by two different institutions reason of reduce the traffic load on the work travel. Only, one of the institutions provides shuttle transport service to staff. Current home- work travel choises of the institution personnels were determined by surveys, average vehicle use of the personnels were calculated, quantitative impacts of these strategies on traffic load were expressed and were commented making comparisons.