Amaç: Çalışma lise öğrencilerinin siber zorbalık, siber 
mağduriyet ve depresyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi 
ve bu değişkenleri etkileyen faktörleri belirlemek 
amacıyla tanımlayıcı kesitsel olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma 2021-2022 eğitim 
öğretim yılında batıda bir ilde yapılmış olup evreni 
5686 bireydir. Örneklemini ise 466 öğrenci 
oluşturmuştur. Veri toplamak için Anket Formu, Siber 
Zorbalık Ölçeği (SZÖ), Siber Mağduriyet Ölçeği 
(SMÖ) ve Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) 
kullanılmıştır. 
Bulgular: Katılımcıların %58,4’ünün kadın, yaş 
ortalamalarının 15,99±1,13 yıl olduğu belirlenmiştir. 
Katılımcıların cinsiyet, okul türü ve gelir düzeylerine 
göre SZÖ toplam puanları arasında anlamlı fark 
(sırasıyla: p=0,003; p<0,001; p=0,049), SMÖ toplam 
puanları açısından da okul türüne göre anlamlı fark 
(p<0,001), cinsiyete göre ise BDÖ toplam puanı 
açısından anlamlı fark bulunmuştur (p<0,001). 
Sonuç: Çalışmaya katılan erkek öğrencilerin daha fazla 
siber zorbalık davranışı gösterdikleri, yaş arttıkça siber 
zorbalık davranışının da arttığı, siber zorbalığa uğrayan 
kız öğrencilerin daha fazla depresyon riski yaşadığı 
bulunmuştur.
 
Aim: The study was conducted as a descriptive cross sectional study to determine the relationship between 
high school students' cyber bullying, cyber 
victimization and depression levels and the factors 
affecting these variables.
Materials and Methods: The study was conducted in 
a western province in the 2021-2022 academic year 
and the population of the study is 5686. The sample 
consisted of 466 students. Questionnaire Form, Cyber 
Bullying Scale (CBS), Cyber Victimization Scale 
(CVS), and Beck Depression Scale (BDS) were used to 
collect data. 
Results: It was determined that 58.4% of the 
participants were female, and their mean age was 
15.99±1.13. There was a significant difference between 
the CBS total scores according to the gender, school 
type and income level of the participants (respectively: 
p=0.003; p<0.001; p=0.04), and a significant difference 
in terms of the CVS total scores according to the 
school type (p<0.001), and according to the gender. 
Conclusion: It was found that male students 
participating in the study showed more cyberbullying 
behavior, cyberbullying behavior increased as the age 
increased, and female students who were cyberbullied 
experienced more of risk depression.