| dc.contributor.author | Işık, Salih | |
| dc.contributor.author | Yalçınkaya, Elvan | |
| dc.date.accessioned | 2024-06-03T08:37:10Z | |
| dc.date.available | 2024-06-03T08:37:10Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5195 | |
| dc.description.abstract | Fıkralar gündelik hayatımızda bazen gülmek, bazen karşımızdakini düşündürmek, bazen de eleştirmek için başvurduğumuz sözlü kültür geleneğimizin bir ürünüdür. Türkiye’de fıkra denince akla ilk gelen kişi Nasrettin Hoca’dır. Halk tarafından çok sevilen Hoca, Türk kültürünün ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Milletler Hoca’yı benimsemiş ve kendilerine mal etmişlerdir. Uygurlar arasında da bulunan Afanti isimli karakter Hoca’ya benzerliği nedeniyle dikkat çekmiştir. Afanti halkın çıkarlarını koruyan, feodal yönetici sınıfa karşı çıkan, emekçi halkı savunan bir karakter olarak halk tarafından sevilmiştir. 1950’lerden sonra Çin’e gelen Afanti, Çin halkı tarafından kabul görmüş ve zamanla fıkraları ülke sınırlarını aşmıştır. Bu çalışmanın amacı Uygur karakteri Afanti'nin Nasrettin Hoca olup olmadığını ortaya koymaktır. Nasrettin Hoca'nın ününün kıtaları aşarak diğer milletlerde kendine yer bulması bu çalışmanın önemini göstermektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizinin kullanıldığı bu çalışmada elde edilen bilgiler sonucunda Afanti ve Nasrettin Hoca’nın benzer karakterler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | tr |
| dc.description.abstract | Jokes are a product of our oral cultural tradition, which we sometimes turn to in our daily lives to laugh, sometimes to make others think, and sometimes to criticize. When it comes to jokes in Turkey, the first person that comes to mind is Nasreddin Hodja. Hodja, greatly beloved by the people, has become an integral part of Turkish culture. Nations have embraced Hodja and attributed him to themselves. The character named Afanti, also found among the Uyghurs, has drawn attention due to its similarity to Hodja. Afanti, similar to Hodja, has been loved by the people as a character who protects the interests of the public, opposes the feudal ruling class, and advocates for the working class. Afanti, who came to China after the 1950s, was accepted by the Chinese people and over time, his jokes transcended national borders. The purpose of this study is to determine whether the Uyghur character Afanti is Nasreddin Hodja. The fact that Nasreddin Hodja's fame has transcended continents and found a place in other nations demonstrates the importance of this study. Through the use of content analysis, a qualitative research method, it is concluded in this study that both characters have similar characteristics. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Nasrettin Hoca | tr |
| dc.subject | Afanti | tr |
| dc.subject | Türk kültürü | tr |
| dc.subject | Çin kültürü | tr |
| dc.subject | Fıkra | tr |
| dc.subject | Nasreddin Hodja | tr |
| dc.subject | Joke | tr |
| dc.subject | Turkish culture | tr |
| dc.subject | Chinese culture | tr |
| dc.title | Afanti aslında nasrettin hoca mıdır? | tr |
| dc.title.alternative | Is afantı actually nasreddın hodja? | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.department | Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, | tr |
| dc.identifier.endpage | 157 | tr |
| dc.identifier.issue | 46 | tr |
| dc.identifier.startpage | 133 | tr |
| dc.identifier.volume | 17 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |