dc.contributor.author |
Bilget Güçlüer, Sultan |
|
dc.contributor.author |
Erkan, Serdar |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-03T08:32:36Z |
|
dc.date.available |
2024-06-03T08:32:36Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5194 |
|
dc.description.abstract |
Geleneksel müzik türleri küreselleşme, dijitalleşme, teknolojik gelişmeler
gibi pek çok unsurla birlikte dünyada fark edilmiş ve farklı geleneklere,
kültürlere daha fazla ilgi uyandırmıştır. Yeniden keşfedilen geleneksel
müzik türlerinin farklı öğeleri alternatif müzik camiasında yeni bir akım
olarak kullanılarak popülerlik kazanmış ve geniş kitlelere ulaşmıştır.
Şaman müziği, şamanik müzik, Orta Asya müziği, Tuva müziği, gırtlak
müziği gibi pek çok adlandırması bulunan ve dünyada birçok örneğine
rastlanan bu müzik türünün meraklısı olan herkes tarafından denendiği ya
da var olan müzikal yapılarına entegre ederek yeni oluşumlarla sunduğu
birden çok ekol karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada öncelikle post- modern çağda şaman müziği pratiklerinin canlanması; küresel anlamda
ilgi ve meraka yol açması; popülerleşmesi anlaşılmaya çalışılmıştır. Henüz
sayıları az olsa da akademik çalışmaların bu tarihçe ile ilgili aktardığı
bilgilerin yanı sıra Türkiye’de Neo-Şamanizm akımı çerçevesinde çeşitli
uygulamalar gerçekleştiren kişilerle yapılan görüşme verileri ışığında
Türkiye’de “şaman müziği”nin ne zaman, nasıl canlanmaya başladığı ve
ne şekilde tezahür ettiği ele alınacaktır. Bu açıdan çalışma, saha
görüşmeleri yapılan kaynak kişilerin ağzından Türkiye’de şaman müziği
tarihinin ve uygulamaya yönelik olarak nasıl ilgi toplamaya başladığının
hikâyesidir. |
tr |
dc.description.abstract |
Traditional music genres have gained more attention to different
traditions and cultures around the world due to globalization,
digitalization, and technological advancements. The alternative music
scene has popularized different elements of rediscovered traditional
music genres, reaching wider audiences. There are multiple schools of
thought for those interested in this type of music, which has many names
such as shamanic music, Central Asian music, Tuvan music, and throat
singing, and is found in many examples around the world. This study aims
to understand the revival of shamanic music practices in the post modern era, its global interest and popularity. The focus will be on the
history of shamanic music, as well as the emergence and manifestation
of Shamanic Music in Turkey, based on interviews with individuals who
practice it within the neo-Shamanism movement. The study will explore
when and how Shamanic Music began to revive in Turkey and how it has
manifested. From this perspective, the study tells the story of the history
of shamanic music in Turkey and how it began to attract attention, as
recounted by the individuals who were interviewed during fieldwork. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.title |
Etnografik bir saha araştırmasının izinde türkiye’de şaman müziğinin kullanımları: tarih ve günümüz |
tr |
dc.title.alternative |
Usage of shaman music in Turkey following an ethnographic field research: today and history |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi, Devlet Konservatuarı, Müzikoloji Bölümü |
tr |
dc.contributor.department |
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Fakültesi, Müzikoloji Bölümü |
tr |
dc.identifier.endpage |
639 |
tr |
dc.identifier.issue |
46 |
tr |
dc.identifier.startpage |
605 |
tr |
dc.identifier.volume |
17 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |