Adiyaman University Repository

Elektrikli araç pazarında tüketici satın alma davranışlarının değerlendirilmesine yönelik bir bibliyometrik ve sistematik analiz

Show simple item record

dc.contributor.author Acar, Oğuzhan
dc.contributor.author Taşkın, Çağatan
dc.date.accessioned 2024-06-03T08:14:23Z
dc.date.available 2024-06-03T08:14:23Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5190
dc.description.abstract Tüketicilerin mevcut alışkanlıklarının değiştirebilmesi ve elektrifikasyona geçişinin sağlanabilmesi için satın alma davranışlarının incelenmesi önemlidir. Bu çalışma, 2014-2023 yılları arasında Scopus veri tabanında tüketicilerin elektrikli araç satın alma davranışları temelindeki 74 makaleyi değerlendirerek paydaşlara çıktılar sağlamayı amaçlamaktadır. Araştırmada önce Bibliometrix ve VOSviewer programları aracılığıyla nicel yönden ve sonra PRISMA Meta-Analiz çerçevesinde nitel yönden inceleme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; çalışmaların 2020 yılından sonra arttığı, en fazla alıntı yapılan yazarın Hair ve bilimsel kaynağın Enerji politikası dergisi olduğu, elektrikli araçlar ifadesinin en sık anahtar kelime olarak belirlendiği, ülke düzeyinde en çok çalışmanın Çin’de yapıldığı ve araştırmacıların Planlı Davranış Teorisinden fazlaca yararlandıkları görülmüştür. tr
dc.description.abstract It is important to examine the purchasing behavior of consumers in order to change their current habits and ensure their transition to electrification. This study aims to provide outputs to stakeholders by evaluating 74 articles based on consumers' electric vehicle purchasing behavior in the Scopus database between 2014 and 2023. In the study, first a quantitative analysis was carried out through Bibliometrix and VOSviewer programs, and then a qualitative analysis was carried out within the framework of PRISMA Meta-Analysis. As a result of the research; It has been observed that the studies increased after 2020, the most cited author was Hair and the scientific source was the Journal of Energy Policy, the expression electric vehicles was determined as the most frequent keyword, the most studies at the country level were conducted in China, and researchers benefited greatly from the Theory of Planned Behavior. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Elektrikli Araç tr
dc.subject Tüketici Davranışı tr
dc.subject Bibliyometrik Analiz tr
dc.subject Sistematik Analiz tr
dc.subject VOSSviewer tr
dc.subject Electric Vehicle tr
dc.subject Purchase tr
dc.subject Consumer Behavior tr
dc.subject Bibliometric Analysis tr
dc.subject Systematic Analysis tr
dc.title Elektrikli araç pazarında tüketici satın alma davranışlarının değerlendirilmesine yönelik bir bibliyometrik ve sistematik analiz tr
dc.title.alternative A bibliometric and systematic analysis for the evaluation of consumer purchasing behavior in the electric vehicle market tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Bursa Uludağ Üniversitesi tr
dc.contributor.department Bursa Uludağ Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü tr
dc.identifier.endpage 524 tr
dc.identifier.issue 46 tr
dc.identifier.startpage 494 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account