| dc.contributor.author | Yılmaz, Erdinç | |
| dc.contributor.author | Özaslan, Ömer Yavuz | |
| dc.date.accessioned | 2024-06-03T07:29:52Z | |
| dc.date.available | 2024-06-03T07:29:52Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.issn | 1308–9196 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5184 | |
| dc.description.abstract | Sinema endüstrisinin ortaya çıkışından bu yana, sinemada türler, belirli süreçlerden geçerek tanımlanabilir anlatılar haline gelmiştir. II. Dünya Savaşı'nı takip eden yıllarda yükselen kara film (film-noir) türü, dönemin toplumsal dinamiklerinin ve düşünce sistemlerinin dönüşümüyle birlikte belirli temaları öne çıkarmış ve meşru bir film türü olarak kabul görmüştür. 1960’lı yıllarda ise, modernleşme sürecinin belirsiz bir hal almasıyla birlikte postmodern düşünce içerisinde şiddet, korku, öfke, endişe, güvensizlik gibi duyguların yükselmesi, kara film türünün yeniden bir dönüşüm süreci içine girmesine sebep olmuştur. ‘Neo-noir’ olarak adlandırılan bu yeni tür, kara film türü içinde yeni bir kırılmayı ifade etmektedir. Bu çalışmada, toplumsal ve düşünsel dönüşüm süreçleri dikkate alınarak kara film türünde meydana gelen değişimin Türk Sineması özelinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Suçlular Aramızda (1965) ve Abluka (2015) filmleri, türün anlatısal ve görsel uylaşımları bağlamında çözümlenmiştir. “Tür Eleştirisi” yönteminden yararlanılarak yapılan analizden elde edilen sonuca göre, Türk Sineması’nın kara film türünün dönüşümünü takip ettiği ve inceleneniki filmin türün iki dönemine uygun estetik ve anlatısal özellikler taşıdığı gözlemlenmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | Since the emergence of the film industry, film genres have evolved into recognizable narratives through specific processes. The film-noir genre, which gained prominence in the years following World War II, highlighted certain themes in conjunction with the transformation of the social dynamics and thought systems of that era, ultimately gaining recognition as a legitimate film genre. In the 1960s, as the process of modernization took an uncertain turn and postmodern thinking led to the rise of emotions like violence, fear, anger, anxiety, and insecurity, the film noir genre underwent another transformation, known as 'neo-noir.' This new subgenre represented a new rupture within film noir. In this study, considering social and intellectual transformation processes, the changes in the film noir genre are examined specifically in the context of Turkish cinema. To achieve this goal, the films The Guilty Are Among Us (1965) and Blockade (2015) are analyzed in terms of their narrative and visual aspects. Using the method of "Genre Critique", the analysis suggests that Turkish cinema follows the transformation of the film noir genre and that the two examined films exhibit aesthetic and narrative characteristics corresponding to the two periods of the genre. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Kara Film | tr |
| dc.subject | Postmodern Anlatı | tr |
| dc.subject | Suçlular Aramızda | tr |
| dc.subject | Abluka | tr |
| dc.subject | Dönüşüm | tr |
| dc.subject | Film Noir | tr |
| dc.subject | Postmodern Narrative | tr |
| dc.subject | The Guilty Are Among Us | tr |
| dc.subject | Blockade | tr |
| dc.subject | Transformation | tr |
| dc.title | Kara film türünün dönüşümü bağlamında suçlular aramızda ve abluka filmlerinin türsel incelemesi | tr |
| dc.title.alternative | A genre analysis of the guilty are among us and blockade in the context of the transformation of film noir genre | tr |
| dc.type | Article | tr |
| dc.contributor.department | Gaziantep Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü | tr |
| dc.contributor.department | Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Film Tasarımı Ana Sanat Dalı | tr |
| dc.identifier.endpage | 243 | tr |
| dc.identifier.issue | 46 | tr |
| dc.identifier.startpage | 208 | tr |
| dc.identifier.volume | 17 | tr |
| dc.source.title | Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | tr |