Adiyaman University Repository

İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair düşünceleri

Show simple item record

dc.contributor.author Kuru, Oğuzhan
dc.contributor.author Taş, Fatma
dc.date.accessioned 2024-06-03T07:11:31Z
dc.date.available 2024-06-03T07:11:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5181
dc.description.abstract Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair görüşleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıfta yapılan sınavlara dair öğrencilerin görüşleri alınarak bu duruma ilişkin tespitler yapmaktır. Görüşleri tespit etmek amacıyla nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme ile belirlenmiş 77 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri çoğunlukla sınavlara dair olumlu görüşler belirtmiş olup; sınavların yapılması gerektiğini, sınavlar sayesinde seviyelerini öğrendiklerini, dersi daha iyi anladıklarını, başarılarının arttığını, geleceğe (ortaokula) hazırlandıklarını ifade etmişlerdir. tr
dc.description.abstract In this study, the views of primary school fourth grade students on exams were evaluated. The aim of this research is to determine the opinions of students about the exams held in the fourth grade of primary school and to make determinations about this situation. In order to determine the opinions, a phenomenological study from qualitative research designs was preferred. The study group of the research consists of fourth grade students studying in primary schools affiliated to Kahramanmaraş Provincial Directorate of National Education in the 2022-2023 academic year. The study group consists of 77 fourth grade students determined by convenient sampling. In this study, structured interview technique, one of the qualitative research data collection techniques, was used. Content analysis, one of the qualitative data analysis techniques, was used to analyze the data obtained as a result of the research. According to the results of the research; fourth grade primary school students mostly expressed positive opinions about the exams; they stated that exams should be held, they learned their level thanks to the exams, they understood the lesson better, their success increased, and they prepared for the future (secondary school). tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İlkokul dördüncü sınıf öğrencileri tr
dc.subject Sınav tr
dc.subject İlkokulda sınav tr
dc.subject Primary school fourth grade students tr
dc.subject Exam tr
dc.subject Exam in primary school tr
dc.title İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair düşünceleri tr
dc.title.alternative Thoughts of primary school fourth grade students about exams tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 0009-0004-3179-7152 tr
dc.contributor.department Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 132 tr
dc.identifier.issue 46 tr
dc.identifier.startpage 98 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account