Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sınavlara dair
görüşleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü
sınıfta yapılan sınavlara dair öğrencilerin görüşleri alınarak bu duruma
ilişkin tespitler yapmaktır. Görüşleri tespit etmek amacıyla nitel araştırma
desenlerinden olgubilim çalışması tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş İl Milli Eğitim
Müdürlüğü’ne bağlı ilkokullarda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışma grubu uygun örnekleme ile belirlenmiş 77
dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada nitel
araştırma veri toplama tekniklerinden yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesinde
nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma
sonucuna göre; ilkokul dördüncü sınıf öğrencileri çoğunlukla sınavlara
dair olumlu görüşler belirtmiş olup; sınavların yapılması gerektiğini,
sınavlar sayesinde seviyelerini öğrendiklerini, dersi daha iyi anladıklarını,
başarılarının arttığını, geleceğe (ortaokula) hazırlandıklarını ifade
etmişlerdir.
In this study, the views of primary school fourth grade students on exams
were evaluated. The aim of this research is to determine the opinions of
students about the exams held in the fourth grade of primary school and
to make determinations about this situation. In order to determine the
opinions, a phenomenological study from qualitative research designs
was preferred. The study group of the research consists of fourth grade
students studying in primary schools affiliated to Kahramanmaraş
Provincial Directorate of National Education in the 2022-2023 academic
year. The study group consists of 77 fourth grade students determined by
convenient sampling. In this study, structured interview technique, one of
the qualitative research data collection techniques, was used. Content
analysis, one of the qualitative data analysis techniques, was used to
analyze the data obtained as a result of the research. According to the
results of the research; fourth grade primary school students mostly
expressed positive opinions about the exams; they stated that exams
should be held, they learned their level thanks to the exams, they
understood the lesson better, their success increased, and they prepared
for the future (secondary school).