Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sosyal medya kullanımının bireylerin hedonik tüketim alışkanlıklarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çalışkan, Hakan
dc.contributor.author Kırbaz, Arzu
dc.date.accessioned 2024-06-03T05:50:17Z
dc.date.available 2024-06-03T05:50:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5176
dc.description.abstract Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte iletişimde yaşanan evrimler ve dijital çağın sağladığı olanaklar, bireylerin pasif mesaj alıcılarından içerik üreten, paylaşan ve görüş bildiren aktif katılımcılara dönüşmelerini sağlamıştır. Böylelikle sosyal medya hayatımızın her alanına nüfuz etmeyi başarmıştır. İletişim teknolojilerindeki değişimle birlikte pazarlama stratejileri de dijitalleşmiş, şirketler hedef kitlelerine daha ekonomik ve hızlı bir şekilde sosyal medya aracılığıyla ulaşma imkânına sahip olmuştur. Dijitalleşme bununla birlikte kurumsal iletişim fonksiyonlarını da daha etkin kullanma olanağı sunmaktadır. Sosyal medya, özellikle reklamlar aracılığıyla düşük bilinç düzeyine sahip bireyleri etkileyerek hedonik tüketim alışkanlıklarının oluşmasına katkı sağlamaktadır. Sosyal medya platformları üzerinden sağlanan tek tıklamayla alışveriş, hızlı erişim, kalite ve fiyat karşılaştırma gibi olanaklar da bireyleri sosyal medya ortamında alışveriş yapmaya teşvik etmektedir. Bu durum, sosyal medya kullanımının ve sosyal medya reklamlarının hedonik tüketim alışkanlıklarını olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir. Bu araştırmada, bireylerin tüketim alışkanlıkları ve sosyal medyanın bu alışkanlıklar üzerinde etkisi incelenirken, hedonik tüketim alışkanlıklarında sosyal medyanın izi sürülecektir. tr
dc.description.abstract With the advancement of technology, evolutions in communication and the opportunities provided by the digital age have enabled individuals to transform from passive message receivers into active participants who produce content, share it and express their opinions. Thus, social media has managed to penetrate every aspect of our lives. With the change in communication technologies, marketing strategies have also become digital, and companies have had the opportunity to reach their target audiences more economically and quickly through social media. Digitalization also offers the opportunity to use corporate communication functions more effectively. Social media contributes to the formation of hedonic consumption habits by influencing individuals with low levels of awareness, especially through advertisements. Opportunities such as one click shopping, quick access, quality and price comparison provided through social media platforms also encourage individuals to shop in the social media environment. This shows that social media use and social media advertisements negatively affect hedonic consumption habits. In this research, individuals' consumption habits and the impact of social media on these habits will be examined, while social media will be traced in hedonic consumption habits. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sosyal Medya tr
dc.subject Sosyal Ağ tr
dc.subject Sosyal Medya Reklamları tr
dc.subject Hedonik Tüketim tr
dc.subject Tüketici Davranışı tr
dc.subject Social Media tr
dc.subject Social Network tr
dc.subject Social Media Advertisements tr
dc.subject Hedonic Consumption tr
dc.subject Consumer Behavior tr
dc.title Sosyal medya kullanımının bireylerin hedonik tüketim alışkanlıklarına etkisi tr
dc.title.alternative The impact of social media usage on individuals' hedonic consumption habits tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department İstinye Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, tr
dc.identifier.endpage 307 tr
dc.identifier.issue 46 tr
dc.identifier.startpage 276 tr
dc.identifier.volume 17 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster