Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte iletişimde yaşanan evrimler ve dijital
çağın sağladığı olanaklar, bireylerin pasif mesaj alıcılarından içerik üreten,
paylaşan ve görüş bildiren aktif katılımcılara dönüşmelerini sağlamıştır.
Böylelikle sosyal medya hayatımızın her alanına nüfuz etmeyi başarmıştır.
İletişim teknolojilerindeki değişimle birlikte pazarlama stratejileri de
dijitalleşmiş, şirketler hedef kitlelerine daha ekonomik ve hızlı bir şekilde
sosyal medya aracılığıyla ulaşma imkânına sahip olmuştur. Dijitalleşme
bununla birlikte kurumsal iletişim fonksiyonlarını da daha etkin kullanma
olanağı sunmaktadır. Sosyal medya, özellikle reklamlar aracılığıyla düşük
bilinç düzeyine sahip bireyleri etkileyerek hedonik tüketim alışkanlıklarının
oluşmasına katkı sağlamaktadır. Sosyal medya platformları üzerinden
sağlanan tek tıklamayla alışveriş, hızlı erişim, kalite ve fiyat karşılaştırma
gibi olanaklar da bireyleri sosyal medya ortamında alışveriş yapmaya teşvik
etmektedir. Bu durum, sosyal medya kullanımının ve sosyal medya
reklamlarının hedonik tüketim alışkanlıklarını olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir. Bu araştırmada, bireylerin tüketim alışkanlıkları ve sosyal
medyanın bu alışkanlıklar üzerinde etkisi incelenirken, hedonik tüketim
alışkanlıklarında sosyal medyanın izi sürülecektir.
With the advancement of technology, evolutions in communication and
the opportunities provided by the digital age have enabled individuals to
transform from passive message receivers into active participants who
produce content, share it and express their opinions. Thus, social media
has managed to penetrate every aspect of our lives. With the change in
communication technologies, marketing strategies have also become
digital, and companies have had the opportunity to reach their target
audiences more economically and quickly through social media.
Digitalization also offers the opportunity to use corporate communication
functions more effectively. Social media contributes to the formation of
hedonic consumption habits by influencing individuals with low levels of
awareness, especially through advertisements. Opportunities such as one click shopping, quick access, quality and price comparison provided
through social media platforms also encourage individuals to shop in the
social media environment. This shows that social media use and social
media advertisements negatively affect hedonic consumption habits. In
this research, individuals' consumption habits and the impact of social
media on these habits will be examined, while social media will be traced
in hedonic consumption habits.