Günümüzde enerji kullanımı arttıkça, sınırlı olan enerji kaynakları kendilerini yenilenebilir, tarımsal ve petrol kökenli olmayan (etanol, metanol, kanola, aspir vb.) kaynaklardan elde edilebilen, çevre dostu yakıtlara bırakmaktadır. Diğer taraftan motorların verimlerinin yükseltilmesi, egzoz emisyonlarının düşürülmesi ve motorlar için uygun özelliklere sahip alternatif motor yakıtlarının bulunması ve geliştirilmesi için çalışmalar devam etmektedir. Bu çalışmada, içten yanmalı motorların performans ve veriminin yükselterek egzoz emisyonlarının iyileştirilebilmesi için benzine farklı oranlarda terebentin ilavesi yapılmıştır. Bu amaçla 4 zamanlı, buji ateşlemeli ve tek silindirli bir benzin motoru kullanılmıştır. Deneyler 2000-4000 min-1 motor hızlarında ve tam gaz kelebek açıklığında yapılmıştır. Kurşunsuz benzine %10 ve %20 oranlarında (hacimsel) terebentin ilave edilerek motor torku, motor gücü, özgül yakıt tüketimi ve egzoz emisyonları deneysel olarak incelenmiştir.
As the use of energy is increasing by each day, the limited energy resources are being replaced with eco-friendly fuels that can be acquired from renewable, agricultural and non-petroleum (ethanol, methanol, canola, safflower etc.) resources. On the other hand, works continue to increase the efficiency and reduce emissions of motors and to find and develop alternative motor fuels that have characteristics conforming to motors. In this study, turpentine in different ratios has been added to gasoline to increase the performance and efficiency and improve exhaust emissions of internal combustion engines. For this purpose, a spark ignited single cylinder 4-stroke petrol engine has been used. Trials have been conducted at 2000-4000 min-1 motor speeds and at full throttle opening. Motor torque, motor power, specific fuel consumption and exhaust emissions have been empirically analysed by adding 10% and 20% turpentine (in volume) to unleaded fuel.