dc.contributor.author |
Coşkun, Şeyma |
|
dc.contributor.author |
Kılıç, Metin |
|
dc.date.accessioned |
2024-03-20T08:46:00Z |
|
dc.date.available |
2024-03-20T08:46:00Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.issn |
1308–9196 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5004 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma sapkın serbest zaman olgusunun yaşam kalitesi ile olan
negatif ilişkisini ortaya koymayı ve tahammül edilebilen sapkın serbest
zaman aktivitesi olarak dijital oyun oynama bağımlılığının sapma ile
ilişkisini amaçlamaktadır. Araştırma, sapkın serbest zaman olgusunu
“karanlık yüz” metaforuyla ele alarak, hem olumlu ve olumsuz yönlerine
değinmeyi hem de görünmeyen, perdenin arkasında kalan yönünü ortaya
çıkarmayı hedeflemektedir. Araştırmanın bulguları kapsamında dijital
oyun oynama sıklığı ile serbest zaman yoksunluğu arasında anlamlı bir
ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya göre pandeminin de etkileriyle
birlikte bilgisayar başında geçirilen sürelerin artması dijital oyun
bağımlılığını tetikleyen bir diğer unsur olarak ortaya çıkmaktadır. |
tr |
dc.description.abstract |
This research aims to reveal the negative relationship between deviant leisure time and
quality of life and the relationship between addiction to playing digital games as a
tolerable deviant leisure activity and deviance. By addressing the phenomenon of
deviant leisure via the metaphor of the "dark side" the research aims to touch upon its
positive and negative aspects and to reveal behind-the-scenes features. Findings
suggested that there was a significant relationship between the frequency of playing
digital games and lack of leisure time. According to the research, the increase in time
spent in front of the computer combined with the effects of the pandemic emerges as
another factor triggering digital game addiction. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Oyun bağımlılığı |
tr |
dc.subject |
Tahammül edilebilen sapkın serbest zaman |
tr |
dc.subject |
Serbest zaman yoksunluğu |
tr |
dc.subject |
Digital game addiction |
tr |
dc.subject |
Tolerable deviant leisure time |
tr |
dc.subject |
Leisure time deprivation |
tr |
dc.title |
SERBEST ZAMANLARIN KARANLIK YÜZÜ: DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI VE SAPMA İLİŞKİSİ |
tr |
dc.title.alternative |
THE DARK SIDE OF LEISURE TIME: DIGITAL GAME ADDICTION AND DEVIATION RELATION |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Düzce Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, |
tr |
dc.identifier.endpage |
801 |
tr |
dc.identifier.issue |
45 |
tr |
dc.identifier.startpage |
768 |
tr |
dc.identifier.volume |
16 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |