Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

SERBEST ZAMANLARIN KARANLIK YÜZÜ: DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI VE SAPMA İLİŞKİSİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Coşkun, Şeyma
dc.contributor.author Kılıç, Metin
dc.date.accessioned 2024-03-20T08:46:00Z
dc.date.available 2024-03-20T08:46:00Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/5004
dc.description.abstract Bu araştırma sapkın serbest zaman olgusunun yaşam kalitesi ile olan negatif ilişkisini ortaya koymayı ve tahammül edilebilen sapkın serbest zaman aktivitesi olarak dijital oyun oynama bağımlılığının sapma ile ilişkisini amaçlamaktadır. Araştırma, sapkın serbest zaman olgusunu “karanlık yüz” metaforuyla ele alarak, hem olumlu ve olumsuz yönlerine değinmeyi hem de görünmeyen, perdenin arkasında kalan yönünü ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Araştırmanın bulguları kapsamında dijital oyun oynama sıklığı ile serbest zaman yoksunluğu arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya göre pandeminin de etkileriyle birlikte bilgisayar başında geçirilen sürelerin artması dijital oyun bağımlılığını tetikleyen bir diğer unsur olarak ortaya çıkmaktadır. tr
dc.description.abstract This research aims to reveal the negative relationship between deviant leisure time and quality of life and the relationship between addiction to playing digital games as a tolerable deviant leisure activity and deviance. By addressing the phenomenon of deviant leisure via the metaphor of the "dark side" the research aims to touch upon its positive and negative aspects and to reveal behind-the-scenes features. Findings suggested that there was a significant relationship between the frequency of playing digital games and lack of leisure time. According to the research, the increase in time spent in front of the computer combined with the effects of the pandemic emerges as another factor triggering digital game addiction. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Oyun bağımlılığı tr
dc.subject Tahammül edilebilen sapkın serbest zaman tr
dc.subject Serbest zaman yoksunluğu tr
dc.subject Digital game addiction tr
dc.subject Tolerable deviant leisure time tr
dc.subject Leisure time deprivation tr
dc.title SERBEST ZAMANLARIN KARANLIK YÜZÜ: DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI VE SAPMA İLİŞKİSİ tr
dc.title.alternative THE DARK SIDE OF LEISURE TIME: DIGITAL GAME ADDICTION AND DEVIATION RELATION tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Düzce Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, tr
dc.identifier.endpage 801 tr
dc.identifier.issue 45 tr
dc.identifier.startpage 768 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster