Havacılık sektörü küresel ekonomide önemli bir hizmet kategorisindedir.
Ekonomik anlamda; teknolojinin getirdiği yenilikler, yeni iş modellerinin
geliştirilmesi, düşük bilet fiyatlarının tüketiciye yansıması, hızlı ve güvenli
olması, kargo taşımacılığında müşteri memnuniyetine verilen önem
havacılık sektörünün dünya üzerindeki yerini belirlemiştir. Sektörün alt
yapı yatırımları, kurumsal gelişmeleri, istihdama katkısı, kalkınma
planlarına etkisi, ekonomideki aktörlerle bağlantısı analiz çalışmalarına
yön vermiştir. Özellikle Covid 19 pandemisinde tüm dünyada tedarik
zinciriyle ilgili sorunlar ortaya çıkmıştır. Sınırların kapatılması,
seyahatlerin iptal edilmesi, sosyal izolasyon politikalarının uygulanması
havacılık sektörünü de ciddi anlamda etkilemiştir. Tıbbi ekipmanların ve
aşıların taşınması, sağlık alanında yapılan çalışmalar açısından yaşanılan
kolaylıklar kargo taşımacılığını ön plana çıkarmıştır. Hızlı ve güvenilir taşımacılık firmalarda müşteri memnuniyetinin artmasına neden
olmuştur. Bu çalışmada Covid-19 salgını döneminde ekonomik büyüme
bağlamında hava kargo hizmeti alan kurumsal müşterilerin memnuniyet
düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde
faaliyette bulunan orta ve büyük ölçekli üretim ve ihracat yapan
firmaların firma yetkililerinden alınan verilerle analiz çalışması yapılmıştır.
Lojistik Ulaştırma Faaliyetlerinde Müşteri Değeri Ölçeği alt boyutları ve
ölçeğin genel toplam puanları ile arasındaki ilişkilere bakılmıştır. Orta ve
yüksek düzeyde ilişkilerin olduğu görülmüştür.
The aviation sector is an important service category in the global
economy. In economic terms; innovations brought by technology,
development of new business models, reflection of low ticket prices to the
consumers, being fast and safe, importance given to customer
satisfaction in cargo transport have determined the position of the
aviation sector in the world. The sector's infrastructure investments,
institutional developments, contribution to employment, impact on
development plans, and connection with actors in the economy have
guided analyses. Especially in the Covid 19 pandemic, problems related to
the supply chain emerged all over the world. The closure of borders,
cancellation of travel, and the implementation of social isolation policies
have seriously affected the aviation sector. The transport of medical
equipment and vaccines, and the convenience experienced in terms of
studies in the field of health have brought cargo transport to the
forefront. Fast and reliable transport has led to increased customer
satisfaction in companies. This study aims to measure the satisfaction
levels of corporate customers receiving air cargo services in the context of
economic growth during the Covid-19 pandemic. An analysis study was
carried out with the data obtained from the company officials of medium
and large-scale manufacturing and exporting companies operating in
Konya Organised Industrial Zone. The relationships between the sub dimensions of the Customer Value in Logistics Transport Activities Scale and the overall total scores of the scale were examined. It was observed
that there were medium and high level relationships.