Çalışmamız Spor bilimleri fakültesi kadın öğrencilerinin boş zaman
yönetimlerini bazı değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır.
Çalışmamızın evrenini Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde
öğrenim gören 420 kadın öğrenci oluştururken, örneklemi ise 182 kadın
öğrencilerden oluşmaktadır.
Araştırmamıza katılan bireylerin demografik bilgilerini belirlemek için
kişisel bilgi formu ve “Boş Zaman Yönetimi Ölçeği” inden yararlanılmıştır.
Ölçeğimiz 15 soru 5’li likert tipinden oluşmaktadır. Değişkenlerin çarpıklık
ve basıklık dağılımları hesaplanmış verilerin parametrik olduğu tespit
edilmiştir. İkili gruplarda t testi çoklu gruplarda ise ANOVA testi
kullanılmıştır, gruplar arası farklılıkların belirlenmesinde ise TUKEY
testinden yararlanılmıştır.
Sonuç olarak; araştırmaya katılan kadın öğrencilerin branş ve yaş
değişkenlerinin boş zaman yönetimlerine bir etkisinin olmadığı
görülmüştür, yine kadın öğrencilerin okudukları bölüm değişkenine göre
öğretmenlik bölümünde okuyan öğrencilerin boş zaman yönetimlerinde amaç belirleme ve yöntem ile boş zamanlarını değerlendirme
durumlarında fakültenin diğer bölümlerinde öğrenim gören öğrencilere
göre daha fazla olduğu görülmüştür. Kadın öğrencilerin öğrenim
gördükleri sınıf değişkenine göre 1. ve 2. sınıfta öğrenim gören öğrenciler
boş zaman yönetimlerinde amaç belirleme ve yöntem ile boş zamanlarını
değerlendirme durumlarında fakültenin diğer sınıflarında öğrenim gören
öğrencilere oranla daha fazla olduğu, genel toplamında ise 1. sınıf
öğrencilerinin diğer öğrencilere göre boş zamanlarını yönetmeleri
noktasında daha etkin oldukları tespit edilmiştir
Our study aims to examine the leisure time management of female
students of the Faculty of Sports Sciences in terms of some variables.
While the population of our study consists of 420 female students
studying at Fırat University Faculty of Sports Sciences, the sample consists
of 182 female students.
Personal information form and "Leisure Time Management Scale" were
used to determine the demographic information of the individuals
participating in our research. Skewness and kurtosis distributions of the
variables were calculated and it was determined that the data was
parametric. The t test was used in paired groups and the ANOVA test was
used in multiple groups, and the TUKEY test was used to determine
differences between groups.
In conclusion; It was observed that the branch and age variables of the
female students participating in the research did not have an effect on
their leisure time management. Again, according to the department
variable of the female students, it was observed that the students
studying in the teaching department were more likely to determine goals
in their leisure time management and evaluate their free time with
methods than the students studying in other departments of the faculty.