Adiyaman University Repository

GRAFİK TASARIM ALANINDA ETKİLEŞİMLİ E-KAPAK TASARIMI

Show simple item record

dc.contributor.author Kayabaşı, Yasemin
dc.contributor.author Zor, Aydın
dc.date.accessioned 2024-03-20T06:55:16Z
dc.date.available 2024-03-20T06:55:16Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.issn 1308–9196
dc.identifier.uri http://dspace.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/4992
dc.description.abstract Bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimiyle birlikte, günümüz iletişim ve bilgi aktarım biçimleri değişikliğe uğramıştır. Bu iletişim biçimlerinin ortaya çıkmasına ve yaygınlaşmasına elektronik ortam öncülük etmektedir. Bu araştırmada teknolojinin ve çoklu medya biçimlerinin bir getirisi olan etkileşim kavramından yola çıkılarak bu araştırmanın başlığını ve önermesini oluşturan etkileşimli e-kapak tasarımı üzerine odaklanılmaktadır. Bu araştırma kapsamında yapılan incelemelerde okul öncesi çocuklar için hazırlanmış olan çoğu etkileşimli e-kitap kapak tasarımlarının yeterince etkileşime sahip olmadığı, kapak tasarımlarının menülerden oluşan arayüzler niteliğinde olduğu görülmüştür. Çeşitli yayınevleri tarafından okul öncesi çocuklara yönelik hazırlanmış ve dijital ortamda kullanıma sunulmuş olan etkileşimli e-kitap seçilerek etkileşimli e-kapak tasarımı yapılmıştır. Okul öncesi çocuklar için yapılan etkileşimli e-kapak tasarımının amacına uygunluğu ve etkileşim açısından başarılı olup olmadığının tespitine yönelik bir ölçek hazırlanarak uzman akademisyenlerin değerlendirmelerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler ışığında okul öncesi çocukların seviyesine uygun hem merak uyandıran hem de yaratıcılıklarını destekleyen bu etkileşimli e-kapak tasarımının amacına uygun olduğu ve etkileşim açısından başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract With the rapid development of information technology, our modern ways of communication and information transfer have undergone changes. Electronic enviroment pioneers the emergence and becoming widespread of these communication ways. In this research, focuses on interactive e cover design, which forms the title and proposition of this research, based on the concept of interaction, which is a result of technology and multi media forms. In the examinations made within the scope of this research, it was seen that most of the e-book cover designs prepared for preschool students did not have sufficient interactivity. By choosing interactive e-book, which have been prepared and put into use in digital media by various publishers for preschool children, interactive e-cover design has been created for these e-books. By preparing a scale to determine the expediency of the interactive e-cover design created for preschool children and whether they are successful in terms of interaction or not, expert academicians have been asked for their assessments. In the light of the data obtained, it has been concluded that these interactive e-cover design, which are both appropriate for children’s level and engaging and support their creativity, are fit for the purpose and successful in terms of interaction tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Grafik Tasarım tr
dc.subject Etkileşimli Tasarım tr
dc.subject Etkileşimli E-Kitap tr
dc.subject Etkileşimli E-Kapak Tasarımı tr
dc.subject Graphic Design tr
dc.subject Interactive Design tr
dc.subject Interactive E-Book tr
dc.subject Interactive E-Cover Design tr
dc.title GRAFİK TASARIM ALANINDA ETKİLEŞİMLİ E-KAPAK TASARIMI tr
dc.title.alternative INTERACTIVE E-COVER DESIGN IN THE FIELD OF GRAPHIC DESIGN tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Grafik Bölümü tr
dc.contributor.department Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Dijital Oyun Tasarımı Bölümü tr
dc.identifier.endpage 323 tr
dc.identifier.issue 45 tr
dc.identifier.startpage 289 tr
dc.identifier.volume 16 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account