Bilgi teknolojilerinin hızlı gelişimiyle birlikte, günümüz iletişim ve bilgi aktarım biçimleri değişikliğe uğramıştır. Bu iletişim biçimlerinin ortaya çıkmasına ve yaygınlaşmasına elektronik ortam öncülük etmektedir. Bu araştırmada teknolojinin ve çoklu medya biçimlerinin bir getirisi olan etkileşim kavramından yola çıkılarak bu araştırmanın başlığını ve önermesini oluşturan etkileşimli e-kapak tasarımı üzerine odaklanılmaktadır. Bu araştırma kapsamında yapılan incelemelerde okul öncesi çocuklar için hazırlanmış olan çoğu etkileşimli e-kitap kapak tasarımlarının yeterince etkileşime sahip olmadığı, kapak tasarımlarının menülerden oluşan arayüzler niteliğinde olduğu görülmüştür. Çeşitli yayınevleri tarafından okul öncesi çocuklara yönelik hazırlanmış ve dijital ortamda kullanıma sunulmuş olan etkileşimli e-kitap seçilerek etkileşimli e-kapak tasarımı yapılmıştır. Okul öncesi çocuklar için yapılan etkileşimli e-kapak tasarımının amacına uygunluğu ve etkileşim açısından başarılı olup olmadığının tespitine yönelik bir ölçek hazırlanarak uzman akademisyenlerin değerlendirmelerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler ışığında okul öncesi çocukların seviyesine uygun hem merak uyandıran hem de yaratıcılıklarını destekleyen bu etkileşimli e-kapak tasarımının amacına uygun olduğu ve etkileşim açısından başarılı olduğu sonucuna
varılmıştır.
With the rapid development of information technology, our modern ways
of communication and information transfer have undergone changes.
Electronic enviroment pioneers the emergence and becoming widespread
of these communication ways. In this research, focuses on interactive e cover design, which forms the title and proposition of this research, based
on the concept of interaction, which is a result of technology and multi media forms.
In the examinations made within the scope of this research, it was seen
that most of the e-book cover designs prepared for preschool students did
not have sufficient interactivity. By choosing interactive e-book, which
have been prepared and put into use in digital media by various
publishers for preschool children, interactive e-cover design has been
created for these e-books. By preparing a scale to determine the
expediency of the interactive e-cover design created for preschool
children and whether they are successful in terms of interaction or not,
expert academicians have been asked for their assessments. In the light of
the data obtained, it has been concluded that these interactive e-cover
design, which are both appropriate for children’s level and engaging and
support their creativity, are fit for the purpose and successful in terms of
interaction